mag werkgever tijdens reintegratietraject werknemer minder loon betalen?

Ik zit in een reintegratie traject nu in het 2e jaar, heb passend werk gevonden bij hetzelfde bedrijf, maar werkgever heeft besloten om vanaf dit jaar mij maar 70% van het laatstverdiende loon te betalen, terwijl ik nagenoeg voor 90- 95% productief ben.
Werkgevers mogen in het 2e jaar 70% betalen, maar mag dit ook nog in bovengenoemd geval, dus tijdens reintegratie en nagenoeg fulltime productief?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Lastige vraag.
De vraag is wat bedoel je met productiviteit. Als dat het aantal uren is, zegt dat niets.

Jouw loonwaarde wordt berekend. Men kijkt naar jouw loon en functie. Stel 2000 euro. Dan kikt men naar de functie waar je nu zit stel 1500 euro. En dan naar het aantal uren. Als je dat berekent weet je je loonwaarde van je nieuwe functie. ten opzichte van de oude.