als er bij een (zakelijke) brief een voorwerp word meegestuurd, moet dit dan onderaan als "Bijlage:..." worden weergeven?

bijvoorbeeld bij terugsturen van een voorwerp

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Een voorwerp is niet echt een bijlage.
Je brief is meestal eerder de bijlage bij het voorwerp. Anders zou ik gewoon in de brief iets zetten van: "Bij deze brief vindt u ....."
11 jaar geleden
het 'moet' niet, maar het is wel erg handig voor de ontvanger. Je kan dan iets schrijven als: Middels dit schrijven doe ik u toekomen: voorwerp, bla bla. Waarna je onderaan kan schrijven: bijlage: voorwerp.
Bedrijven bewaren vaak hardcopy post in binders. Maar ja, een voorwerp past niet altijd, dat komt dan in een aparte doos. En hoe weet je dan nog over welk voorwerp jij wat schrijft in je brief...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bijlage is altijd een document, bijvoorbeeld een brief of foto. Een voorwerp of product kun je dus geen bijlage noemen.

De meeste bedrijven sturen artikelen terug zonder begeleidende brief, maar met toevoeging van een voorgedrukt kaartje, dat voor meerdere doeleinden kan worden gebruikt. Meestal staan er een aantal opties op die kunnen worden aangekruist, zoals:

0 ter informatie
0 volgens afspraak
0 in dank retour
(met de naam en het adres van de afzender).

Als je op persoonlijke titel iets terugstuurt, volstaat een kort briefje in de zin van "Geachte heer De Lange, Hierbij zend ik u, zoals telefonisch besproken op 16 mei jl, xxxx retour. Met vriendelijke groet, xxx (naam en adres afzender).
Pieter2011