Waarom moet ik me inschrijven bij werk.nl?

Ik heb te horen gekregen dat dat moet omdat ik woon bij mijn moeder. Mijn vader wil scheiden. Aangezien ik 18+ ben kreeg ik te horen dat ik me op werk.nl moest aanmelden, en dan? Ik zoek helemaal geen werk...

Toegevoegd na 22 minuten:
Zoals hieronder opgemerkt: ik zoek geen werk omdat ik al een baan heb als ZZP-er; natuurlijk geen vast inkomen maar wel werk. Ik zal het maar eens navragen inderdaad want ik snap er weinig van nu. In ieder geval bedankt voor de antwoorden tot zover! Als er iemand is die er toevallig nog meer over weet, heel graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Amadea
12 jaar geleden
Hoe wil jij dan in je eigen levensonderhoud voorzien? Je kunt niet eeuwig blijven teren op kosten van je ouders...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: ik heb al werk; een eigen bedrijf om precies te zijn. Vandaar dat ik niets zoek, want ik snap best dat ik mezelf moet gaan onderhouden hoor ;-)

Het beste antwoord

Het waarom kunnen wij niet precies beantwoorden, omdat wij de situatie niet kennen.

Als jij niet naar school gaat en niet wil werken, wie zorgt er dan voor jouw levensonderhoud?
Als jouw moeder gescheiden is, en zij vraagt een uitkering aan, dan krijgt zij die niet volledig voor jullie twee, als ze een volwassen zoon heeft die niets uitvoert.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oke, ik zie nu jouw reactie.

Als jij voldoende inkomen hebt om voor jezelf te zorgen, en je geen uitkering nodig hebt, dan lijkt mij het inschrijven als werkzoekende niet nodig.
Maar daarvoor zou ik toch even met diegene in contact treden die gezegd heeft dat dat "moet".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als jij een baan en inkomen hebt dan hoef jij je niet aan te melden als werkzoekende op werk.nl Dit is alleen voor werkloze mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt zelf al dat je op dit moment wel werk hebt als ZZP-er, maar dat je geen vast inkomen hebt. Het is dan verstandig om je in te schrijven op werk.nl. Dat is een kleine moeite en dan kunnen potentiële klanten jou ook gemakkelijker vinden. Op dit moment heb je genoeg werk, maar met de recessie kan dat ook zomaar ineens voorbij zijn. Op werk.nl staan heel veel vacatures en ook parttime werk, dat je misschien naast je eigen werk zou kunnen doen of in plaats van je eigen werk (in slechte tijden). Mocht je ooit voor een uitkering in aanmerking willen komen dan moet je je toch inschrijven, dus dan kan je het beter nu meteen al doen, dan toon je je goede wil. Je kunt toch moeilijk op kosten van je moeder leven, als jij onverhoopt even geen opdrachten meer krijgt.