hoeveel vakantiedagen heb ik nog?

Ik ben werkzaam in een kapsalon sinds november vorig jaar en heb een contract van 24 uur. Nu heb ik een nieuwe baan gevonden. Morgen ga ik het mijn baas vertellen en volgende maand gaat dus mijn opzegtermijn van een maand in. Nu heb ik in mei 1 week vakantie gehad, en heb ik volgende week nog 2 weken vakantie. Ik ben van plan om de laatste twee weken van augustus nog te werken bij mijn huidige werkgever. Ik heb in mijn dienst periode geen enkele vrijedag opgenomen, omdat we altijd moesten ruilen. Mijn vraag is of ik nog vakantie dagen over hou, zo ja, hoeveel ongeveer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Men heeft recht op 200 uur vakantie bij een veertigurige
werkweek op jaar basis.In jouw geval 120 uur maar je hebt maar 10 maanden gewerkt dus 120:12X10= 100 uur
opgenomen 3 weken X 24 uur is 72 uur vakantie genoten blijft over 100-72=28 vakantie uur.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je werkdagen hebt van 8 uur heb je nu nog 3.5 dagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de CAO heb je recht op 25 dagen per jaar bij een contract van 38 uur. Je werkt 24 uur, dan heb je recht op ongeveer 15,8 dagen per jaar. Je werkt geen volledig jaar, maar 10 maanden, dan kom je ongeveer uit op 13,1 dagen. Als ik het zo lees heb je 9 dagen gebruikt, dus zou je nog zo'n 4 dagen over hebben.
Maar als het goed is, heeft je werkgever wel bijgehouden hoeveel vrije dagen je hebt gebruikt en dus nog over hebt, dus als ik jou was, zou ik er morgen meteen even naar vragen.

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik ben voor het gemak even uitgegaan van 3 dagen van 8 uur per week, die verdeling kan natuurlijk anders liggen. Beter gezegd heb je volgens mij dus nog recht op ongeveer 32 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak uit haar vraag op dat zij een week heeft opgenomen,dus eigenlijk 5 werkdagen.
Dan zou haar tegoed toch iets van 8 dagen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben uitgegaan van 1 week in mei en nog 2 weken in augustus.
ronron1212
12 jaar geleden
8 maanden en geen tien