Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

stel je bent ontslagen bij een bedrijf maar mag je op dezelfde functie solliciteren (in een andere omgeving )waar je had gewerkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
699

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat hangt af van de reden waaróm je ontslagen bent. Als het is omdat jouw functie kwam te vervallen na een reorganisatie, dan kan je natuurlijk proberen op deze manier er weer aan de slag te komen. Maar moest je weg vanwege jouw persoonlijk functioneren, dan heeft het geen nut te solliciteren. Want de personeelsfunctionaris zal jouw brief dan meteen wegleggen.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Je mag altijd solliciteren, de reden van je ontslag kan wel meetellen voor de volgende baan. Stel je bent ontslagen omdat je het werk niet aankon, dan zal men je niet zo snel aannemen vor hetzelfde (bij dezelfde werkgever dus, dat kan ik niet goed begrijpen uit je vraag)
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk niet dat het bij dezelfde werkgever is anders zou het niet in een andere omgeving zijn, tenzij het natuurlijk bv bij een filiaal van hetzelfde bedrijf is in een andere plaats... dat zou natuurlijk ook nog kunnen, dan kun je mss het toch proberen.....
Natuurlijk mag je daarop solliciteren. Ik zou dit meteen doen dit deze economisch zware tijden. Er is echter een uitzondering. Wanneer in je oude contract specifiek staat, dat je dit niet mag doen, dan mag je niet solliciteren. Soms doen verzekeringskantoren dit. Met het doel dat je niet je verzekeringskennis en clienten mee naar een andere concurrerend verzekeringskantoor neemt. Veel succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding