Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verkeerde functienaam op loonstrook, is dat erg?

Wanneer de functienaam op je loonstrook niet overeenstemt met de eigenlijke functie, is dit erg? Wat is de 'functie' van de functienaam op een loonstrook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kan zeker zo zijn.

Als je in 'het systeem' onder de verkeerde functie staat, kan dat invloed hebben op de inhoud van je jaargesprek & eventuele salarisstappen die je kan maken. Even laten corrigeren, zodat je correct beoordeeld wordt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, ik zou het bedrijf verzoeken om het aan te laten passen (en deze brief of mail bewaren). Op korte termijn is er geen probleem, mits jij het salaris krijgt dat is afgesproken.
Maar in de toekomst zou het wel tot problemen kunnen leiden. Bijvoorbeeld omdat de functie op de strook in een andere salarisschaal zit, waardoor het invloed heeft op salarisverhogingen. Of bijvoorbeeld als jij in conflict bent met je bedrijf over een functieherwaardering (zij zullen dit dan als 'bewijs' kunnen gebruiken dat je een lagere functie hebt dan je eigenlijk hebt) . Of bijvoorbeeld bij een reorganisatie..
Ik zou het laten herzien om eventuele problemen te vermijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms vraagt men bij Werving en Selectie bureau's of voor hypotheken je loonstrookje. Als daar een andere functie op staat dan je zegt of ergens anders aangeeft, dan kan dat gevolgen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dit zeker laten aanpassen want igv een reorganisatie kunnen functies aan gewezen worden die komen te vervallen. En dit zou maar zo jouw zgn functie kunnen zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om misverstanden te voorkomen zou ik even bij HR/PZ langslopen om te vragen of ze het corrigeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding