Kan een baas mij ontslaan als ik op mn 65e wil doorwerken?

Stel dat over een paar jaar de pensioenfonden de uitkeringen verlagen dan zou ik graag willen doorwerken, maar kan mn baas mij dan evengoed ontslaan als ik 65 word?

Toegevoegd na 3 minuten:
Let wel:ik bedoel MIJN baas waar ik nu nog voor werk!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja als je pensioen leeftijd 65 is kan hij afscheid van je nemen
13 jaar geleden
Zie hier:

http://www.arag.nl/documents/contentItems/FAQ/Stoppen+met+65+jaar?expandMenu=De%20regels%20en%20mogelijkheden%20bij%20pensioen&backLink=De%20regels%20en%20mogelijkheden%20bij%20pensioen

"Moet ik perse stoppen met werken als ik 65 jaar ben?

Nee, dat hoeft niet perse. Dit is afhankelijk van uw arbeidsovereenkomst en/of CAO.

In sommige arbeidsovereenkomsten en/of CAO’s staat een bepaling dat de arbeidsovereenkomst eindigt zodra de werknemer 65 jaar wordt. In dat geval eindigt aldus de arbeidsovereenkomst.

Als dit niet is opgenomen, blijft de arbeidsovereenkomst in stand bij het bereiken van de leeftijd van 65 jaar. Voor u geldt in dat geval het gewone ontslagrecht.

Ontslag met als enige reden uw leeftijd is in strijd met de Wet Gelijke Behandeling.

Mocht uw arbeidsovereenkomst zijn beëindigd, staat het u vrij om een nieuwe arbeidsovereenkomst af te sluiten bij uw huidige werkgever of elders. Bijverdienen heeft geen consequenties voor de AOW."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, uw baas mag u ontslaan maar mag u ook vervolgens op een ander (kleiner) contact weer in dienst nemen.
De afspraken daarover zullen in de CAO of bedrijfsregeling staan.
Mocht uw werkgever onvoldoende werk voor handen hebben om u sowieso uren te laten werken, dan mag hij u ontslaan vanwege het behalen van de pensioengerechtigde leeftijd.
Of dat slim is, is natuurlijk de vraag. Als hij met u een zeer ervaren medewerker heeft, hij is tevreden over u en u kunt bijvoorbeeld nieuwe mensen goed inwerken of gespecialiseerd werk doen wat op uw leeftijd haalbaar is, dan is het slim om u bijvoorbeeld op oproepbasis te laten werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat in de CAO of je arbeidsovereenkomst is geregeld en meestal is dat zo, dan wordt je arbeidscontract op je 65e ontbonden. Mijn werkgever had geen CAO maar in mijn contract was hetwel opgenomen en dus kon ik gaan.
Je kunt wel een nieuwe baan zoeken natuurlijk.

Toegevoegd na 44 seconden:
Als het niet geregeld is dan kan je werkgever je niet ontslaan.