Als je interim werk doet(dus contract per week) en je beslist zelf er niet mee door te gaan, krijg je dan werkloosheidsuitkering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

http://www.ontslag-krijgen.nl/ontslag-nemen-ww-uitkering.html zegt:

U kunt zelf ontslag nemen om meerdere redenen. Als u zelf ontslag neemt, moet u een ontslagbrief indienen bij uw werkgever. U krijgt geen WW-uitkering wanneer u zelf ontslag neemt, tenzij er sprake is van bijzondere omstandigheden.
Geen recht op WW-uitkering

Neemt u ontslag zonder acute noodzaak? Houd er rekening mee dat u dan 'verwijtbaar werkloos' bent, waardoor u geen recht hebt op een WW-uitkering. U hebt ook geen recht op een WW-uitkering als u ontslag neemt in uw proeftijd. U kunt wel in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering van de gemeente. De bijstandsuitkering vraagt u aan bij het UWV WERKbedrijf. Deze uitkering is net als de WW-uitkering aan regels gebonden. Houd u zich niet aan deze regels, dan is het mogelijk om op uw bijstandsuitkering gekort te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
Als je zonder geldige reden stopt met werken,
krijg je geen ww uitkering.

Het maakt niet uit wat voor werk dat is of was.

Je kunt niet zomaar je eigen verdiensten
inruilen voor een uitkering van de overheid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoeld dat je als zzp er werkzaam bent. Dat betekent dat je zelfstandig werkt dan heb je nooit recht op een ww uitkering. Als je interim werk via een organisatie die je uithuurt moet je met je werkgever in gesprek over de opdracht en kijken of je een andere opdracht kan krijgen maar als je daar ontslag neemt krijg je ook geen ww want dan ben je werkeloos door eigen schuld.