wie weet of ik 2 x 8 uur mag werken in 24 uur tijd ?

zou graag willen weten of ik van 07.00 uur s,morgens tot 15.30 mag werken en dan weer om 23.30 tot 07.30. ?
dus 16 uur werken in 24 uur !!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Arbo technisch niet.
Rusttijden zijn verplicht.

Alleen als je bij twee bazen werkt valt het niet te controleren(door de werkgever)

Het is wel een groot verschil met verplicht of vrijwillig, vrijwillig mag je meer werken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is van verschillend factoren afhankelijk. Onder welke CAO valt het, is het éénmalig, hoe oud ben je....
In uitzonderlijke gevallen mag het wel.
12 jaar geleden
Rust na werktijd

Voor de rust die u heeft na uw werktijd gelden de volgende regels:
Na een werkdag mag u 11 uur aaneengesloten niet werken. Wel mag deze rustperiode eens in de 7 dagen ingekort worden tot 8 uur als de aard van het werk of de bedrijfsomstandigheden dit nodig maken.
Na een 5-daagse werkweek mag u 36 uur aaneengesloten niet werken.
Een langere werkweek is ook mogelijk, maar alleen als u in een periode van 14 dagen minimaal 72 uur aaneengesloten niet werkt. Deze rusttijd kan worden gesplitst in onafgebroken rustperioden van elk ten minste 32 uur (bijvoorbeeld 32 plus 40 uur).

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/hoeveel-mag-ik-werken-volgens-de-arbeidstijdenwet.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een echtgenote, die in de zorg en verpleging actief is, weet ik sinds jaar en dag dat dit permanent gebeurt. Dus twee diensten binnen 24 uren. Officieel dienen er 8 rusturen tussen haar diensten te liggen. Maar de reistijd telt haar bedrijf niet mee. Kortom haar rust(slaap)tijd is misschien 6,5 tot 7 uren. In haar geval genoeg. Het is echter niet de bedoeling, dit is dus verboden, dat U permanent zo veel dienst draait, verricht. U moet natuurlijk niet op werkweken van circa 80 uren uitkomen. Hierop kan de overheid wel ingrijpen.