Mag een 15 jarig meisje 10 uur werken?

Mijn vriendin is 15 en moet aankomende zaterdag van 7 tot 5 werken maar dit mag toch niet officieel? Ze krijgt wel 1:15 uur pauze maar dan mag dit toch niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

- Regels voor 15-jarigen: In een jaar mag je maximaal 6 weken vakantiewerk doen, waarvan maximaal 4 weken aaneengesloten;

- Tussen twee werkdagen moet je minimaal 12 uur kunnen rusten;

- Voor 07:00 of na 21:00 uur mag niet worden gewerkt;

- Werkdagen zijn maximaal 8 uur per dag, waarbij je bij dagen vanaf 4,5 uur recht hebt op een half uur pauze;

- Je werkt niet meer dan 40 uur per week;

- Je werkt nooit langer dan 5 dagen achter elkaar;

- Voor werken op zondag zijn speciale voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je vijftien bent mag je in de vakantie maximaal 4,5 uur achter elkaar werken met een half uur pauze, maximaal acht uur per dag en maximaal veertig uur per week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag 60 uur per week werken, er moet wel 12 uur rust tussen de werkdagen inzitten en je mag van 7:00 tot 21:00 werken.
Dus het mag ja,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat mag inderdaad niet.. maximaal 8 uur op een vrije dag (dus een zaterdag)
ik ga er vanuit dat ze zwart werkt, maar dat loont ook niet altijd..