Wat te doen bij een telefonische sollicitatie?? (zie uitleg)

Ik heb een superleuke vacature online gevonden en ben van plan te bellen om te vragen of de vacature nog open staat, maar wat kan je het beste aan de telefoon zeggen zodat ze je al meteen willen uitnodigen voor een gesprek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Direct uitgenodigd worden kan alleen als je weet wie de sollicitaties afneemt, meestal staat er wel een naam in de vacature, aan wie je de sollicitatie moet richten, vraag dan ook naar die persoon. Laat je enthousiasme duidelijk de overhand hebben in het gesprek, hou je cv bij de hand, zodat je vragen daarover direct kunt beantwoorden en zorg dat je kennis hebt over het bedrijf, zodat je eventueel gerichte vragen kunt stellen en geïnteresseerd overkomt.
In de meeste gevallen zal je niet direct uitgenodigd worden voor een gesprek, maar het voorstel krijgen op de gewenste manier te solliciteren, zoals in de advertentie vermeld staat, dring je in dat geval niet op, maar vermeld dan wel in je schriftelijke sollicitatie, dan je telefonisch contact hebt gehad op die datum, met meneer/mevrouw en dat dat je enthousiasme nog meer heeft geprikkeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
" Laat je enthousiasme duidelijk de overhand hebben in het gesprek"
Kunstmatig bedoel je?
Wat is dan 't verschil met liegen?
Als je sowieso interesse hebt, hoef je niet te doen alsof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Shopaholic geeft in de vraag aan dat ze een superleuke vacature heeft gezien, dat is duidelijk dat ze enthousiast is, dan hoef je dus niet te liegen, of te doen alsof, je bent enthousiast of niet, hier is duidelijk dat ze enthousiast is.
Dus nee, ik bedoel niet kunstmatig.

Andere antwoorden (2)

Je hebt natuurlijk nooit de zekerheid dat ze je direkt uitnodigen, maar als je je enthousiast opstelt (zoals je hierboven eigenlijk ook al deed) maak je wel een grotere kans. Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees de vacature goed door:
Is er een telefoonnummer vermeld dat je kunt bellen?
Misschien zitten ze helemaal niet te wachten op een telefoontje van alle sollicitanten (gaat ze ontzettend veel tijd kosten)
Stel geen vragen die al in de vacature beantwoordt zijn.
Maak een lijstje van dingen die je wilt vragen/zeggen
hou pen en papier bij de hand om notities te maken.
Vergeet niet je gesprek te beginnen met de vraag of het uitkomt dat je op dit moment belt.
Bedank na afloop voor het gesprek

succes met je sollicitatie
anneliez