Ik doe een bbl opleiding en werk bij een bedrijg maar krijg geen reiskosten. Heb ik daar wel recht op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.6K

Antwoorden (4)

Er is geen wettelijk recht op een reiskostenvergoeding. Het kan wel zo zijn dat er in de CAO die op uw beroepsgroep of branche van toepassing is er een regeling is over reiskostenvergoeding. Daar moet u dus naar op zoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan: staat het in het contract dat je reiskosten vergoeding krijgt? Dan heb je recht op reiskostenvergoeding, anders niet. Misschien heb je andere rechten naast je bbl vergoeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je werkgever buiten een straal van 15 km woont heb je er dacht ik recht op, ik las dat je 30 km moet reizen en lijkt mij dat je er dan zeker recht op heb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt geen recht op reiskostenvergoeding of een OV-jaarkaart als je een bbl opleiding volgt. In de meeste gevallen is een werkgever wel bereid om je tegemoet te komen in je reiskosten. Het staat in elk geval vast dat je gewoon een salaris ontvangt (minimum loon), dus mocht je geen tegemoetkoming in de reiskosten krijgen dan zou je daarvan je reiskosten kunnen betalen. Succes met je opleiding!