Is bij de CAO voor Technische Groothandel een jaarlijkse loonindexering verplicht?

Werk nu 1,5 jaar bij zelfde bedrijf. Op de arbeids overeenkomst is de
CAO Technische groothandel van toepassing. Heb ik dan recht op een jaarlijkse indexering? Tot nu toe geen verandering van startsalaris.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Volgens de CAO van 1/7/2011 -31/12/2012 zou je inderdaad een verhoging gehad moeten hebben

Artikel 32 - Salarisaanpassing
1. De salarisschalen en de werkelijk betaalde salarissen worden verhoogd:
a) per 1 juli 2012: 1,25%
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat woord wordt niet gebruikt in de CAO . Er is wel sprake van een verhoging van de salarissen per 1 juli 2012 (‘CAO-verhoging’). Daarin zit dan de indexering ‘verpakt’.

Zie artikel 32 ‘Salarisaanpassing" hiervoor.

Op 1 juli 2012 moest het het salaris met 1,25% worden verhoogd. Verder nog een eenmalige uitkering in november 2012 van 1,25% van 12x het maandsalaris van oktober 2012 voor iedereen die in november 2012 in dienst was (en naar evenredigheid).
Computoon