Hoeveel verdient een helikopterpiloot bij het leger ongeveer per maand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdienen of in werkelijkheid als brutosalaris hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het precieze bedrag kan ik je niet geven. dit heeft te maken met je leeftijd oefentoelage enz. je kan het zelf opzoeken moet je salaristabel defensie oid opzoeken. helikopterpiloten zijn altijd officieren. als je net klaar bent met de opleiding ben je 2de luitenant.
en als je nou 2de luitenant bent die achter een bureau zit de hele dag of als je de hele dag aan het vliegen ben dat maakt voor het standaard salaris niet uit. als vliegenier zal je waarschijnlijk meer oefentoelage krijgen. bron: eigen ervaring

Antwoorden (1)

Als je de opleiding hebt afgerond ben je 2e of 1e luitenant.
Tweede luitenant € 2.195 - € 2.973
Eerste luitenant € 2.268 - € 3.499
Dit was het salaris in december 2010.
Daar komen bonussen en toeslagen nog bij.

http://www.inoverheid.nl/artikel/nieuws/1350770/salaris-landmacht-luchtmacht-en-marechaussee.html

Wat je verdient is natuurlijk ook afhankelijk van je situatie. Ben je getrouwd of vrijgezel? Woon je nog thuis of zelfstandig.

Toegevoegd na 2 dagen:
Even ter verduidelijking: wat je verdient in bovenstaand kopje moet zijn: wat je overhoudt!!
(na inhouding loonbelasting volgens de tariefgroep waarin je valt) bruto/netto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijg je meer als je getrouwd bent ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Martine74: dat kan voor de bruto-netto-berekening wel uitmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo, ik denk dat je antwoord fout is, maar voor de zekerheid vraag ik je om een toelichting op je antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarover heb je twijfels?
Op de link die ik heb bijgevoegd, zie je de lijsten met de lonen.
Op deze link vind je info over de opleiding en rangen
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=4556
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is Hippo met zijn antwoord en reacties gebleven? Wat is de onderbouwing van LiADiION m.b.t. zijn mening dat salaris afhankelijk is van de burgerlijke staat en al dan niet zelfstandig wonen, gezien zijn antwoord: "Wat je verdient is natuurlijk ook afhankelijk van je situatie. Ben je getrouwd of vrijgezel? Woon je nog thuis of zelfstandig"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Hajete, ik zie dat het voor Hippo bedoeld was. Die is even niet te vinden lees ik?? HH
fisbel
12 jaar geleden
LiADiION én Hippo: Martine74 én Hajete twijfelen aan jullie antwoorden. En terecht. De vraag is: Wat verdient een helikopterpiloot maw: hoeveel betaalt een werkgever aan loon uit. Jullie onderscheiden helaas niet goed de begrippen LOON voor de LOONbelasting en INKOMEN voor de INKOMSTENbelasting. De werkgever betaalt loon. Hierover wordt belasting ingehouden volgens de witte tabellen.
Na afloop van het jaar moet de aangifte voor de inkomstenbelasting worden gedaan. In de aangifte wordt allereerst het loon opgenomen (volgens jaaropgave). PAS DAN komt de prive-situatie in beeld. Is er een partner, zijn er kinderen + leeftijd kinderen, is er een koopwoning, zijn er aftrekposten zoals specifieke zorgkosten, studiekosten en zo nog een rijtje. Afhankelijk van de prive-situatie worden de kortingen vastgesteld en wordt vasstgesteld of er moet worden bijbetaald of dat er teruggave is. Wat de werkgever aan loon uitbetaalt is dus TOTAAL NIET gerelateerd aan de prive-situatie. --------------------------------------------------------------- LiADiION en Hippo: Een beschrijving hoe gek jullie antwoorden zou kunnen uitpakken: * De helikopterpiloot heeft een partner met een prachtbaan van 100K. Werkgever stelt vast: met die goedverdienende partner kan ik jou wel wat minder uitbetalen. En besluit het salaris te halveren! Of andersom: er zijn 7 kinderen. Dat kost het een en ander. Werkgever besluit tot een extraatje van € 1000 per kind. BINGO: € 7000 extra! NB: gelukkig wordt deze discriminatie in loon allang niet meer toegepast. Het is nog niet heel lang geleden dat vrouwen voor hetzelfde werk minder krijgen uitbetaald dan mannen (.....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel: dat is exact wat ik bedoelde met mijn reactie op LiADElIONs antwoord.
Overigens krijgen vrouwen in gelijke functies nog wel degelijk minder uitbetaald dan mannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet uitgaan van het brutoloon.
Dat staat vast. Hoeveel je netto overhoudt, ligt toch echt aan je privésituatie.
Kijk op onderstaande link wat de gevolgen zijn voor je inkomen op het moment dat je trouwt.
http://www.vandeurzen.nl/res/belasting/als_u_gaat_trouwen.pdf
fisbel
12 jaar geleden
Hippo en LiADEiION: Je krijgt van je BAAS / WERKGEVER niet meer wanneer je getrouwd bent. Of je nou alleenstaand bent of getrouwd of samenwonend of co-ouderschap, 10 kinderen hebt of 0, ....... je LOON blijft hetzelfde. En wat je netto overhoudt BLIJFT OOK HETZELFDE. Dit is afdeling loonadministratie, weet je wel. TS vraagt naar het LOON / INKOMEN, de privé-situatie is volkomen onbelangrijk voor zijn / haar vraag.
(sorry voor de kapitalen) DAARNA komt de inkomstenbelasting in beeld. Accountant, belastingconsulent, mannetjes uit de krant, vakbond worden in stelling gebracht. En de particulier zelf - de belastingplichtige. Bij de INKOMSTENBELASTING ......gaan we kijken naar getrouwd, samenwonend, wel of geen fiscaal partner, kinderen, aftrekposten, Box 3 en ALLES wat in de IB-2011 vemeld moet worden. De privé-situatie dus. Natuurlijk: de INKOMSTENBELASTING bepaalt uiteindelijk wat er netto te besteden is. Maar daar hebben we het hier niet over!! En is niet relevant voor de vraag. -----------------------------------------------------------------
Ik hoop dat we het nu snappen. En LiADEiION: svp nooit meer een link meegeven met informatie van 2006 - dat is 6 jaar geleden!
a. De link betreft de INKOMSTENBELASTING. En niet het LOON dat de helikopterpiloot hoopt te gaan verdienen / krijgen van zijn werkgever. b. Informatie tav bijvoorbeeld het begrip fiscaal partnerschap is wezenlijk anders. Bestudeer de nieuwe regelgeving maar eens! Veranderd in 2011.
Ook de kortingen zijn nogal van inhoud gewijzigd.
fisbel
12 jaar geleden
De LOONadministratie KAN op verzoek uiteraard rekening houden met de prive-situatie door bijvoorbeeld een korting of een aantal kortingen in de berekening van de in te houden belasting mee te nemen.
Voorbeeld: alleenstaande ouderkorting, iack. Maar dit is niet meer dan rekening houden met de aangifte INKOMSTENbelasting een jaar later. En heeft niets van doen met de vraag: Hoeveel verdient een helikopterpiloot?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We praten langs elkaar heen. Het brutoloon is gelijk, maar afhankelijk van de persoonlijke situatie kan het NETTO-resultaat wel degelijk verschillen, waardoor wat je NETTO VERDIENT dus ook kan verschillen.
fisbel
12 jaar geleden
Voor een zuivere beantwoording van de vraag dient er uitsluitend uitgegaan te worden van de bruto loon situatie.
Door de netto situatie in te brengen 'vervuil' je de beantwoording. Er hoeft niks mis te zijn met het feit dat iemand de rekensom maakt: wat houd ik er aan over, rekening houdend met mijn privé-situatie.
Maar relevant voor de algemene vraag: Hoeveel verdient een helikopterpiloot: NEE. In personeelsadvertenties zal je ook NOOIT het netto loon zien vermeld. Dat kan ook niet! Dus altijd rekenen met BRUTO loon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch zie ik in de vraag nergens het woord bruto staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet met recht zeggen dat wanneer iemand privé aan inkomstenbelasting netto meer overhoudt (bijv. door belasting over eigen huis minus het effect van de hypotheekrenteaftrek daarover) dat dat de arbeidsbeloning beïnvloedt. Wat op het loonstrookje staat, zelfs (bij gelijke leeftijd) netto door de loonheffing, wordt niet beinvloed door burgerlijke staat, eigen huis, hypotheek of wonen bij moeders. Of je nu vrouw of man bent, het geslacht van de helikopterpiloot in het leger is niet van invloed op haar/zijn salarisschaal bij defensie. Zowel LiADElION als Hippo zijn m.i. doende met een nondiscussie en Fisbel heeft dat goed duidelijk gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo, de goede verstaander heeft de toevoeging bruto niet nodig.
Bovendien worden de juiste inhoudingen op het salaris bepaald door de fiscus en andere derde partijen. Niet door de werkgever. De inhoudingen zijn niet functieafhankelijk.
fisbel
12 jaar geleden
Ik ben het geheel met Hajete eens uiteraard. Een overbodige en verwarrende non-discussie van Hippo en LiADElION. Als de vraag: wat verdient een helikopterpiloot?
beantwoord wordt met een bruto - netto verhaaltje creëer je een mistgordijn. BRUTO telt uiteraard. Het gaat om het LOON (de verloning)zoals vermeld op de jaaropgave. Dat LOON kan vermeld staan als als fiscaal inkomen. Omdat op deze site nogal eens naar het inkomen wordt geinformeerd van een bepaald beroep: vermeld in het antwoord uitsluitend het BRUTO inkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fisbel, je kunt toch wel lezen? Mijn link is van december 2010. Ik heb mijn antwoord aangepast. Niet wat je verdient, maar wat je OVERHOUDT is afhankelijk van je privésituatie.
Het is zoals Hippo terecht heeft opgemerkt: we praten langs elkaar heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Wat je overhoudt is niet de vraag.
2. Wat je overhoudt, beinvloed door je privesituatie, heeft niets te maken met het beroep van helikopterpiloot. Hippo en LiADElION zijn met een door hen gecreëerd probleem bezig en niet met de gestelde vraag. Ben benieuwd wat binnenkomer en gast 98012201 denkt van dit gekrakeel.
fisbel
12 jaar geleden
En laat ik het nou alweer roerend eens zijn met hajete!