Waar moet je allemaal aan denken als je een winkel overneemt van iemand?

Ik zit te twijfelen over een eigen winkel, en nu krijg ik een kans doordat er iemand van zijn winkel af moet. Hij is nog maar net de eigenaar van die winkel en vind het vreselijk om eigen baas te zijn. Daarom wil hij zijn winkel weg doen. Dus daarom ook deze vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ben je geïnteresseerd in de producten die je moet gaan verkopen, als je dat niet bent gaat het niet lukken, personeel heb je nodig, maar is ook een last, probeer iedere dag aanwezig te zijn in de winkel en heb geen 9 tot 6 mentaliteit, achter de schermen komt er ook veel bij kijken, ben je een leider, dat heeft het personeel nodig, heb je financieel genoeg draagkracht, de kans dat het de eerste jaren geld kost, ipv binnenbrengt is erg groot, je moet het dus absoluut niet voor het geld doen, maar omdat jij met passie dat eigen bedrijf wil starten, je moet in willen leveren voor jouw droom, ga verder met deskundigen over de financiele kant praten, laat je goed voorlichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoek uit of dit de echte reden is van die persoon om de winkel kwijt te willen.
Ga je hetzelfde verkopen of iets totaal anders?
Is er marktonderzoek gedaan naar het product en de omgeving waar het verkocht wordt.
En niet te vergeten: Ga naar de kamer van Koophandel, die kunnen je veel wijzer maken
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anneliez, bedankt voor je antwoord.
Ik ben zelf al een poos manager van zo'n soort winkel. Ik wil wel hetzelfde verkopen, daarmee ben ik vertrouwd en het loopt goed. dus als ik daar naar kijk heb ik er wel moed in, maar als ik kijk naar de kosten om zo'n winkel over te nemen vind ik het erg veel, dus ik twijfel heel erg. Want het duurt wel een paar jaar voordat je die lening terug heb betaald voor die winkel...
anneliez
12 jaar geleden
Je springt er tenminste niet zomaar onvoorbereid en onwetend is. Dat is al een pluspunt. Maar zoek toch eens uit in de buurt of er klachten over de betreffende winkel zijn,Misschien is je niet alles verteld, en een winkel die al negatief bekend staat, is moeilijk positef te krijgen (denk ik , maar ik ben n amateur op winkelgebied, alleen nuchter verstand
Aanvullend aan bovenstaande tips: Als dat de reden is die de huidige eigenaar aangeeft, dan zou ik naar de bewijs van omzet van de zaak vragen. Misschien doet die persoon de zaak wel weg omdat ie zijn hoofd amper boven water houden en stort jij je straks in de ellende
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tity, niet doen. Als jij voor dit soort vragen bij GV te raad moet gaan dan is je kennis van de materie onvoldoende om dit succesvol af te ronden.
Dus om jou een [financieel] drama te besparen, adviseer ik je om beslagen ten ijs te komen. Er zijn ERG veel valkuilen bij het beginnen, en al helemaal bij het overnemen, van een eigen winkel.