Recht op salarisverhoging met 0 ure contract?

Sinds 2004 een 0- uren contract tegen hetzelfde salaris. Verder staat in de arbeidsovereenkomst dat de Cao GEEN deel uitmaakt van de overeenkomst. Kan/mag dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Nee, ieder contract moet zich aan het CAO voor het desbetreffende bedrijf houden, je werkgever kan jouw 0 uren contract hiervan niet uitsluiten. Je hebt recht op een nabetaling van loon. Je werkgever moet je de loonsverhogingen die je in die jaren misgelopen hebt, alsnog betalen.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik begon met nee, dat had ja moeten zijn, ja je hebt recht op salarisverhoging zoals staat in het cao. Nee sloeg op mag, kan dat.