Is een tatoeage hinderlijk als je diergeneeskunde wilt studeren?

Hallo,

Ik zet vandaag mijn tatoeage in mijn nek
er komt een zinnetje te staan van ong 10 cm lang.
en het is iets wat ik heel graag wil
als ik mijn haar los heb zie je er dus niks van
maar als ik het vast heb dan wel.

ik heb net redelijk veel gelezen dat ze op universiteiten je eigelijk niet weigeren als je een tattoo hebt.
maar hoe zit dat als je later dierenarts bent.
ik wil voor mezelf beginnen maar ik zal toch eerst bij een baas moeten werken.
is dus een tatoeage heel hinderlijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is niet hinderlijk voor het werk maar je baas kan wel van jou verwachten dat je die tatoeage verbergt met een sjaaltje of iets dergelijks omdat het niet bepaald representatief is.

Denk dat je het antwoord simpel kunt zien: Stel je bent een tweeling: Jij hebt wel een tatoeage en je tweelingzus niet. (neem aan dat je een vrouw bent?) Stel je hebt exact hetzelfde CV en exact hetzelfde sollicitatiegesprek, dan kan de dierenarts die je aan wil nemen toch voor de ander kiezen vanwege deze tatoeage. Officieel is het naar mijn weten niet toegestaan om iemand hierom te weigeren, maar aantonen dat je hierom geweigerd wordt is bijna onmogelijk. Ik denk dat je toch even goed na moet denken voordat je hem zet of laat hem ergens anders zetten (zodat hij niet zichtbaar is tijdens je werk bijv?)

Als er geen tekst staat in de trant van: I hate animals, dan lijkt het mij geen probleem. De uni mag je er hierop iig niet weigeren, kan ook niet want je schrijft jezelf gewoon in. Het wordt geen intake gesprek.

Als dierenarts draag je je haar uit hygiënisch oogpunt meestal vast, het verbergen onder je losse haar gaat dan dus niet op. Als ik dierenarts zou zijn en ik kon kiezen tussen iemand met of zonder tattoo zou ik voor zonder gaan.

Of een tatoeage hinderlijk is in je latere eventuele carrière, hangt inderdaad sterk af van wat je wilt gaan doen. Dieren zullen er geen moment wakker van liggen wat jij allemaal op je lijf kliedert, maar een dierenarts werkt natuurlijk eerst en vooral met mensen. Bekrompen mensen vaak, mensen met vooroordelen, mensen met een andere smaak of andere mening over tatoeages dan jij, mensen uit een ander milieu, en daar zullen ALTIJD mensen bij zijn die alleen al vanwege het feit dat je zichtbaar getatoeëerd bent voor een andere dierenarts zullen kiezen. En ja, dat geld ook al voor de mensen bij wie je stage moet gaan lopen en die op grond daarvan een oordeel zouden kunnen hebben. Hoe je het ook wend of keert, een tatoeage is in de een of andere vorm ALTIJD een zelf-gekozen handicap, die hoe dan ook invloed op je verdere leven zal hebben. Dat kan mild zijn of vrij ernstig, negatief of positief, maar het is nooit een 'neutraal' dingetje dat verder geen impact zal hebben. Realiseer je dat heel goed voordat je je voor het leven gaat brandmerken ; een tattoo is een statement, hoe dan ook, en een statement over je persoonlijkheid. Sta je daar 100 % achter, dan moet je het doen - inclusief alle consequenties - , heb je twijfels, begin er dan gewoon niet aan. Je bent geen minder mens zonder extra uiterlijke kenmerken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100