Streepjescode, wat moet je onthouden voor de kassa?

Ik werk sinds kort bij de Action en ik moet bellen lopen, dat houdt in dat als er iemand aan de kassa staat met een product zonder streepjescode, dat je dan het desbetreffende product moet opzoeken en de 'code' door moet geven voor aan de kassa alleen weet ik niet welke code dit is, de hele streepjescode, of maar een deel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

De hele code, anders geeft de kassa een "Product onbekend" foutmelding of iets dergelijks. En het is natuurlijk het makkelijkst om het product mee te nemen, vergeet je niets en hoef je niets te onthouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hele code. De meeste produkten hebben 13 cijfers, de eerste 7 zijn van de fabrikant ( die deze gebruikt als basis code voor al zijn produkten ) en de andere 6 zijn specifiek voor dat ene produkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de prijsettiketten van het vak waar het product staat staan "EAN" codes. dit zijn codes van vaak 5 cijfers. Dit getal moet je doorgeven aan de kassa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EAN codes hebben specifiek 13 cijfers. Vroeger minder, maar tegenwoordig dus altijd 13.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh ja dan zijn het misschien verkorte codes ofzo. In de winkel waar ik werk staan die codes op het etiket, en bij de kassa hebben we een "EAN" knop. als je die code van 3, 4 of 5 cijfers dan invoert en op EAN drukt dan herkent het systeem het betreffende product. Op grote dozen staat dit nummer ook op de doos, zodat het product niet op de band hoeft.
walter
12 jaar geleden
bedoel je niet de PLU-code? de Price LookUp-code, oftewel de prijs-opzoek-code?
Dat is een verkort artikelnummer. Anders kan het ook het artikelnummer zijn waarmee het artikel in de kassa bekend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoe het heet weet ik niet maar we slaan het aan met de EAN knop. iig 5 cijferige code (of 3 als het begint met 2 nullen) die op het etiket staat
Het ligt eraan welk kassasysteem de winkel hanteert.Bij Action staan er codes op de schapkaartjes. En i.p.v de barcodes in te toetsen van het product (welke op het product staan) Toets je het artikelnummer in. Een jaar op tien geleden had de action nog geen scan kassa's. En moesten de werknemers alle artikelnummers intoetsen.
Hetzelfde gelde dat voor de Aldi. En natuurlijk hebben bijv: supermarkten PLU nummers voor bijvoorbeeld een komkommer.Maar nu de tijd ook vaak een 'productenklapper'.