Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik tijdens een werkoverleg iets wil zeggen, komt er niets uit mijn mond. Ik durf gewoon niet! Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
727

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Schrijf het op en geef het briefje aan een collega die wel wat durft te zeggen. Oefen met vriend(inn)en of familieleden. Spel een werkoverleg na. Je overwint je angst. Ik had jaren geleden hetzelfde. Nu praat ik iedereen de oren van het hoofd :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dit ook in het dagelijks leven,dan heb je misschien iets aan een assertiviteitscursus,je leert hier voor jezelf opkomen en nee te zeggen,maar ook leer je jezelf op andere vlakken je mond open te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin met een klein item. Iets waar je echt zeker van bent. Let ook op je ademhaling. Zorg dat je relaxed bent, door te relativeren. Stel je zelf de vraag: wat is erger? Dat ik tijdens een werkoverleg iets niet helemaal goed vertel of ... (verzin iets veeeeel ergers). Succes, je kunt het!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn in de Winter altijd wel cursussen die je kan volgen.
Zelf heb ik erg veel gehad aan spreken in het openbaar.
Dat is zo geweldig,ze leren je wat makkelijker om te gaan
met mensen,en je woordje te doen.
Ik wens je suc6
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding