Welke vragen kunnen er in een enquete die gericht is op de vraag of teamleden nog gemotiveerd zijn in hun werk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Hoelang bent u van plan om hier te blijven werken?
Wat vind u van uw werk?
Wat vind u van uw salaris?
Hoe is uw relatie met collega's?
Voelt u zich betrokken bij het bedrijf? Verklaar nader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Dit zijn geen vragen die je zo stelt
Een vraag over hoe de persoon de toekomst van het bedrijf, incl. zijn/haar eigen rol hierin, ziet. De 'echte' vraag is in dit geval verpakt, maar uit de antwoorden kan je vaak snel genoeg zien hoe de mensen in hun werk staan en of ze nog gemotiveerd zijn. Gemotiveerde werknemers zullen op langere termijn kijken, niet gemotiveerde werknemers op korte termijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste enquetes omtrent dit onderwerp zijn niet zuiver omdat men altijd bang is voor gevolgen dus de antwoorden worden gekleurt dit is bij een op naam gestelde vragen lijst. Ik ben een voorstander van een enquete eerst op naam en later weer een vragen lijst laten invullen en deze echt anoniem laten invullen en laten inleveren bij de vertrouwenspersoon van het bedrijf wel moet er worden aangetekend wie de lijst heeft ingeleverd op naam verzamelen in een gesloten bus en de sleutel is bij de vertrouwenspersoon. als iedereen heeft ingeleverd worden de lijsten afgegeven en kunnen de resultaten worden bekeken. Let op ga niet met slinkse vragen er achter proberen te komen van wie de lijst is of met stiekeme merktekens of codes op de pagina's te werk dit geeft geen vertrouwen en zal wederom de resultaten vertroebelen. Multipecoise vragen zijn goed en open vragen kunnen ook. Hoelang werk je hier 0-5 jaar 6 -10 jaar .... hoelang denk je hier nog te werken 0-2 jaar 3 - 5 jaar 6- langer. Zie je nog groei in je functie J/N Kan je eigen ideeen in je werk kwijt j/n zijn je ideeen bespreekbaar J/n ben je tevreden over je werkplek hoe is de samenwerking met je collega's Hoe is de samen werking met andere afdelingen Wat kan er verbeterd worden ?.............. Waarom?.............. Zou er een overleg platvorm moeten komen om de contacten tussen afdelingen te verbeteren en problemen op te lossen. Zou jij in dit platvorm plaats willen nemen J/N Relatie leidinggevende personeel Kan je met problemen terecht bij je chef. j/n Neemt hij er dan de tijd voor j/n Heb je het idee dat hij er mee bezig is j/n Wat vind je van jouw bedrijf. Praat je wel eens over je werk in je prive omgeving j/n Is het dan positief of negatief Hoe vind je de uitstraling van je bedrijf van af de weg goed matig slecht.
Hoe is de entree van het bedrijf goed matig slecht
Als je je personeel dit soort dingen laat beantwoorden zal je schrikken hoe blind je bent op het bedrijf. Maar je kan ook lezen hoe je personeel over het bedrijf denkt de uitstraling of ze trots zijn om er te werken tevreden, heel belangrijk is dat ze eigenlijk allemaal tegelijk je vragen lijst invullen onder het genot van een kopje koffie en dat er niet alte veel tijd is om overleg te plegen met de collega's. Van beide enquetes maak je een raport en later ga je antwoorden met elkaar vergelijken en dan krijg je een redelijk goed beeld van de bedrijfsgeest.