Hoe werkt het afwezig melden op werk?

Even kort uitgelegd;
Ik probeer mijn werk al sinds 8 uur te bereiken, geen gehoor. Momenteel zit ik in het ziekenhuis, omdat een neefje geopereerd wordt.
Ik bel m'n werk, maar krijg geen gehoor.. wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt mij dat er wel iemand de telefoon moet opnemen, tenzij je alleen werkt. Er zijn daar regels voor om je af te melden.
Kijk wel uit want dat je met je neefje meegaat omdat hij geopereerd wordt is voor JOU wel een goede reden maar wellicht niet voor je baas. Jij kan gewoon werken.
Je brengt hierdoor je baas in een vervelende positie dat je op het allerlaatste moment afbelt.
Hopelijk is jouw uitleg waarom jij hier persé bij moet zijn, voldoende voor hem/haar om je een vrije dag te geven.
Je kunt je om deze reden in ieder geval niet ziekmelden en dus doorbetaald krijgen.
Als je baas heel empathisch is en je verhaal heel logisch dat JIJ hier bent en niet op je werk, kan hij je een vrije dag toestaan maar hij is het niet verplicht.

Daarnaast is het natuurlijk van belang dat je neefje goed wordt verzorgd en dat hij snel weer opknapt. Je zit niet voor niets op zondag in het ziekenhuis. Dit zal acuut zijn.
Sterkte en succes met je uitleg aan je baas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Erg lastig.. Blijven bellen en probeer ondertussen een collega te bereiken, dan kan eventueel je dienst overnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra ze zien dat je gebelt hebt, zullen ze je vast wel terugbellen..
Meestal bij weekenddiensten hebben leidinggevenden pieperdienst. Heb je geen directe telefoon naar de afdeling waar je werkt of bel een collega. Sterkte met je neefje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor werk doe je?
Blijven proberen anders is er grote kans dat jij straks zonder werk zit omdat je niet hebt afgebeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou je dan nu even concentreren op je neefje en dan rond een uur of 13.00 nog is bellen en anders jammer , dan bellen ze jou wel als ze je missen , je hebt je plicht gedaan en meer kan je niet doen .

Ze hebben jouw nr ook (denk ik ) dus kunnen ze jou ook bellen toch?