Hoe kan ik het beste (aardig) verlof/vrije dagen vragen?

Ik moet wat vrije aanvragen bij mijn bijbaantje maar hoe kan ik dit het beste doen. Geef alsjeblieft tips.

7 maanden geleden
Amadea
7 maanden geleden
Dat staat in de personeelsregels van jouw werkgever.
Liha
7 maanden geleden
Ik moet de datums op een briefje schrijven en aan de leiding geven. Maar moet ik dan gewoon zeggen van ja ik heb hier een paar datums opgeschreven dat ik niet kan komen werken. Ik moet dit trouwens minimaal 3 weken van te voren laten weten
Amadea
7 maanden geleden
Het is beter om te zeggen dat je die data graag vrij zou willen krijgen, in plaats van dat je dan niet kan komen werken.
Liha
7 maanden geleden
oke dankjewel
tinus1969
7 maanden geleden
@amadea soms jan het juist wel beter zijn om te zeggen dat je niet kan werken. Als je bv duidelijke schoolverplichtingen hebt.

Antwoorden (1)

Ik zou het optijd ( min. 2 weken van te voren) en persoonlijk vragen aan je werkgever. Ze zeggen minder snel nee als je het ze direct vraagt ipv een appje sturen ;)
6 maanden geleden