Bestaat er werk waar ik mijn baby mee kan nemen?

Ik heb al wel gehoord van "babies at work" maar dat geldt voor babies tot 6 maanden. Onze wordt in januari 6 maanden. Ik vroeg me opeens af: zou er werk zijn waar ik haar mee naartoe kan nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke werkzaamheden zou je willen en kunnen doen?

Antwoorden (4)

Werk in de kinderopvang. Kun je je kind bij de groep doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen aanrader, maar het kán wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha! Je hebt helemaal gelijk! Het is op zich een goed idee, behalve dan dat ik het ook niet echt een aanrader vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, dat kan niet altijd. Alleen indien er plaats is en je je kind hebt opgegeven.
Het is overigens niet gratis, je moet gewoon betalen, net als ieder ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat nergens "altijd", ze vraagt om een beroep waar het bij kan. Ik zeg ook niet dat het gratis is.
het hangt heel erg af van het soort werk, maar vooral ook van je werkgever (chef) en collega's.
Een klein kind op het werk geeft veel afleiding en verstoring van je werkzaamheden en dat wordt niet overal op prijs gesteld.
Natuurlijk is thuiswerk altijd een optie :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp uit je vraag dat je je baby gewoon mee wilt nemen, naar de werkplek en liefst zonder extra kosten.
De kinderopvang lijkt voor de hand te liggen, maar is het niet. Ook daar moet je gewoon betalen voor de opvang.
Overigens: als je op invalbasis daar gaat werken bestaat er wel een kans dat je wel je kindje mee mag nemen, zeker als ze zitten te springen om een invalkracht!
Bij veel bedrijven heb je bedrijfsopvang voor kinderen. Meestal wordt daar wel een bijdrage voor gevraagd. De leidsters moeten per slot ook betaald worden.
Je kunt zoeken in de persoonlijke sfeer. Als je bij iemand thuis gaat schoonmaken of oppassen, kun je misschien, in overleg, je kindje meenemen.
Of in een kleine winkel, als je kind nog klein is.
Maar het blijft (denk ik) wel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken bedrijven, vooral met 24 uurs diensten, die in het bedrijf een crèche hebben. Je moet zoeken naar plaatsen waar veel jonge moeders (of vaders) werken.