Is de werkgever aansprakelijk voor schade aan prive kleding?

ik werk nu 8 maanden in groen voorziening maar heb nog steeds geen bedrijfskleding gekregen waardoor ik mijn eigen kleding gebruik en deze kapot gaat. ik heb nu al 5 broeken gescheurd in 8 maanden. kan ik mijn werkgever niet aansprakelijk stellen? tenslotte is hij 8 maanden te laat met werkkleding en hoor ik maar steeds er is iets mis gegaan het komt eraan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je werkgever is verplicht jouw werkkleding te geven ( of je moet er iets voor betalen) ik zou zeker wel om een vergoeding vragen want het kost jou geld omdat hij je werkkleding niet geeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hij moet je dat vergoeden.. Is van de gekke dat hij je in de tussentijd niet gewoon even een simpele werkbroek koopt nog geen 15 euro kosten die dingen