Vakantiedagen, ik ben in september begonnen bij mij nieuwe werkgever, lopen mij vakantiedagen per eind december af?

werken de vakantiedagen per kalander jaar of vanaf de datum van in dienstreding? moet ik mijn vakantiedagen voor 31 dec 2009 opnemen? of kan ik met de gegeven vakantie dagen tot 01-09-2010 opnemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
32.2K

Het beste antwoord

De vakantiedagen worden per kalenderjaar toegekend.

Voorbeeld:
Als je van je nieuwe werkgever 24 vakantiedagen per jaar krijgt (2 per volledig gewerkte maand op basis van een fulltime dienstverband), krijg jij er voor 2009 in totaal 8 (4 volledige maanden x 2 dagen).

Per 1 januari 2010 krijg je er dan weer 24 bij (voor heel 2010). Het hangt van je werkgever af hoeveel dagen je mee mag nemen naar het volgende jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij ons krijg je vakantiedagen per kalenderjaar, evenals vakantiegeld. Overgebleven dagen kunnen in overleg meegenomen worden naar het volgende jaar, en dat is meestal geen probleem. Per 1 januari krijg je je nieuwe saldo vakantiedagen.
Je moet dus even kijken hoeveel vakantiedagen jij hebt gekregen bij aanvang van je werk, dan weet je meteen of dat t/m 31-12 2009 is of tot 01-09-2010
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.

Je vakantiedagen lopen per kalenderjaar, en worden toegekend op basis van het aantal werkdagen dat je hebt in een jaar. jij hebt nu dus recht op 4/12 van het jaarlijkse aantal vakantie dagen voor jouw sector.

Vaak kan je je vakantie dagen een jaar meenemen. Dus dan zou je deze dagen volgend jaar ook nog kunnen gebruiken. En anders.. Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij werd dat anders geregeld, je werkt maar 3 maanden in het jaar 2009, dus je krijgt maar een 4e van de vakantiedagen die je over het hele jaar zou hebben, en die zou je mee mogen nemen-waarschijnlijk in overleg- naar het volgende jaar.