2 uur per schooldag, 8-uur per niet schooldag/vakantiedag. Maximaal 5 werkdagen per week en maximaal 12 uur per week. Per vakantieweek maximaal 40 uur maar je mag maar 6 vakantieweken per jaar en maximaal 4 aaneengesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Knip en plakwerk dan maar weer:

15-jarigen mogen alleen niet-industriële arbeid van lichte aard verrichten. Wat dat betekent vind je in het onderdeel 'Veilig werken'.
In schoolweken tussen 7.00 uur en 19.00 uur mag je buiten schooltijd arbeid verrichten met een maximum van 2 uur per dag, op zaterdag of zondag 8 uur en 12 uur per week.
In vakantieweken is het maximum per dag 8 uur en per week 40 uur. Per jaar mogen er maximaal 6 vakantieweken worden gewerkt, waarvan 4 achtereen. Werk je tenminste 4 1/2 uur? Dan heb je recht op een half uur pauze.
In school en vakantieweken mag je ochtendkranten bezorgen, maar dan moet er een bezorgovereenkomst worden gesloten tussen werkgever en kind, mede-ondertekend door de ouders/verzorgers. Je mag niet voor 6 uur 's ochtends beginnen.
Let op: Op je 15e mag je op zondagmorgen geen kranten bezorgen. Dat mag pas als je 16 bent. Voorwaarde is dan wel dat je de zaterdag ervoor vrij hebt.
Op zondag mag je werken als dat bij het werk hoort en het is afgesproken, maar alleen als je de zaterdag ervoor niet hebt gewerkt en nooit meer dan 9 zondagen in 13 weken.
Voor het deelnemen aan uitvoering, modeshows, TV-opnames e.d. zijn er aparte regels.