Is er een mogelijkheid voor een werknemer vrijwillig (eigen wens) een 4e tijdelijk contract aan te gaan met dezelfde werkgever?

Ik werk als uitzendkracht fase A voor een bedrijf en doe projectwerk. Ben 2x ziek thuis geweest, werkgever heeft me nog 1 jaar nodig en wil me een jaarcontract aanbieden. Werkgever mag me (bestuurlijke bepaling) geen contract voor onbepaalde tijd aanbieden. Ik ambiëer dat ook niet, mijn werk is specialistisch en per definitie tijdelijk van aard en ik wil me daar in verder bekwamen (dus bij verschillende werkgevers).

Maar nu hoor ik van het uitzendbureau dat dat jaarcontract dus toch niet kan. Is er een mogelijkheid voor mij om daar met een jaarcontract te blijven werken? Uitzendcontract is te risicovol, als ik weer ziek word is het meteen einde oefening. Werkgever is van goede wil, maar handen zijn gebonden.

Deze werknemerbescherming is leuk en goed, maar is hier werkelijk niet omheen te werken als het de uitdrukkelijke wens van de werknemer is?

Toegevoegd na 16 uur:
Het is niet fase A maar fase 2, het gaat om de NBBU CAO.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien heb je wat aan deze links...in het tweede staat een heel stuk over het fasesysteem
https://www.nbbu.nl/pagina/nbbu-cao-voor-uitzendkrachten-0
en
http://blog.highline.nl/2011/08/regelgeving-tijdelijke-contracten.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als Je al die tijd via een uitzendbureau hebt gewerkt dan kan je gewoon een jaarcontract met de werkgever mits het uitzendbureau hiermee akkoord gaat.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed lezen graag :-) Doordat ik 2x ziek ben geweest is er sprake van 2x contractbeëindiging. Zo werkt dat blijkbaar in uitzendCAO. Dus een nieuw tijdelijk contract mag volgens de wet niet, aangezien ik ouder ben dan 27.
ronron1212
12 jaar geleden
Zelf goed lezen ik zeg dat als je voor een uitzendbureau voor een baas hebt gewerkt dus een ander dan het uitzendbureau. Dan kun je bij die baas wel een jaarcontract krijgen. NIET BIJ HET UITZENDBUREAU DUS
ronron1212
12 jaar geleden
En anders de vraag toch even duidelijker stellen. Zijn verder nog geen antwoorden opgekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, het is me duidelijk wat je bedoelt, ik las dat inderdaad verkeerd. Heb je ook onderbouwing voor je stelling? "Iemand op goeievraag zegt" is helaas geen geaccepteerd argument (zonder juridische bronnen) :-)