Als mijn baas vraagt of ik er wil werken waar ik werk, mag ik dan zelf weten welke dagen ik wil werken?

Ik zou graag 3 dagen willen werken en 2 dagen vrij Zou ik dit zelf mogen kiezen? Wat als mijn baas vraag of ik 4 dagen wil werken mag ik dan wel zelf zeggen dat ik 3 dagen wil werken is dat handig (Ik ga niet meer naar school)

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb aan de andere kant nog een studie die wil ik de 2 dagen mee werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Lijkt me niet dat de arbeidsnemer de arbeidsgever gaat vertellen wanneer en waar hij wil werken. Je kan er wel tactisch over praten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt een beetje van de vacature af, ofwel voor hoeveel dagen heeft de baas iemand nodig. Stel hij heeft 4 dagen iemand nodig en jij zegt ik wil 3 dagen komen werken, dan kan de baas voor 1 dag iemand anders zoeken of iemand zoeken die wel 4 dagen wil werken.
Dus vraag even wat de mogelijkheden zijn, maar bedenk ook, vaak is het, voor jou 10 andere, dus als je het graag wil...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit moet je in een gesprek met je baas naar voren brengen. Als je een goede werknemer bent zal je baas wel willen meewerken. En je kunt hem op de voordelen wijzen, zoals als je twee mensen voor dezelfde functie hebt is het makkelijker te regelen met vakantie ziekte oid. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel de werkgever als de werknemer hebben bepaalde verwachtingen omtrent de invulling van de arbeidsplaats.

Jullie zullen dus samen moeten kijken of de invulling voor beide mogelijk is anders zit er niets anders op dan dat jullie wegen scheiden of de één zich schikt in de wensen van de ander en vaak is het zo dat de werknemer zich moet schikken naar de wensen van de werkgever zolang het in overeenstemming is met de wetgeving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minkukel rules.