moet ik geld terug krijgen als ik weinig verdiende dan minimumloon? ik ben 22 jaar, en ik werkte in huishoudelijk bij een hotel. wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Hoe bedoel je geld terug krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verdiende je het minimumloon of minder dan dat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buitenlander? Of gewoon heel erg slecht opgeleid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Racist of gewoon onbeschoft?

Antwoorden (3)

je moet naar je werkgever gaan en het tekort aan salaris alsnog vorderen.

Gratis hulp bij het JL:

http://juridisch-platform.nl/juridisch-loket/?gclid=CPDKmsTgx6wCFQJO3godNwtwqw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Het ligt er aan of hij minder werkt dan de normale werktijd.
Ik zou naar je baas gaan en het op een nette manier zeggen en vragen om salarisverhoging om een andere goede oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minimumjeugdloon

Als u jonger bent dan 23 jaar heeft u recht op het wettelijk minimumjeugdloon. De hoogte hiervan is afhankelijk van uw leeftijd. Hoe ouder u bent, hoe hoger het minimumloon. De werkgever is verplicht u het nieuwe minimumloon te betalen vanaf de dag van uw verjaardag.

U moet zich bij de arbeidsinspectie melden met deze klacht deze kan uw werkgever dwingen alsnog het minimumloon uit te betalen. (zie link2)

Werkgevers die werknemers minder uitbetalen dan het wettelijke minimumloon, krijgen daarvoor direct een boete van de Arbeidsinspectie (AI). De hoogte van de boete hangt af van de mate van ontduiking en bedraagt maximaal € 6700 per werknemer. Ook kan de Arbeidsinspectie deze werkgevers een dwangsom opleggen om ze te verplichten alsnog het minimumloon uit te betalen.
groet

Toegevoegd na 4 minuten:
Voeg link bij voor de melding bij de arbeidsinspectie. (Link 3)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor antwoord.
Maar, ik werk niet meer daar vanaf 26 oktober. Is nog mogelijk om die geld terug te krijgen? Ik heb ook een WW-uitkering gevraagd, en ik heb een brief gekregen dat ik 17,06 euro per dag krijg, en 12 uur per werk uitbetaald. Klopt dat? Is wel mogelijk? Dat betekent dat ik nu moet ongeveer 430 euro per maand van WW krijgen. Alvast bedankt.