Hoe kun je sneller spiegelen in de supermarkt?

Ik werk al een maand in de supermarkt en het vullen gaat heel goed. Het spiegelen gaat wat minder.
Ik spiegel heel erg langzaam, iets wat ik in één uur af moet hebben, kan ik in anderhalf uur spiegelen.

Ik breek ook vaak potjes, dus misschien doe ik het op een verkeerde manier.

Hebben jullie tips voor mij?

p.s wij moeten 3 dik spiegelen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
21.2K
Antoni
9 jaar geleden
Goeie vraag! Toen ik bij een supermarkt werkte, was ik er ook niet goed in. Dat werk heb ik dus niet heel lang gedaan. Ik wens jou meer succes! + 1 voor je vraag.
Cryofiel
9 jaar geleden
Wat is spiegelen?
Antoni
9 jaar geleden
Spiegelen is de producten zó neerzetten dat ze er met zijn allen uitzien als een spiegel, allemaal even dicht aan het gangpad. Dat geeft een net en opgeruimd beeld en de indruk van volle schappen. Zo kan een winkel aan de klant een heel goede indruk geven, waardoor er meer wordt verkocht. Als je 's-morgens als eerste klant in een supermarkt komt, valt het altijd heel erg op, dat er de avond daarvoor intensief en nauwkeurig is gespiegeld door de vakkenvullers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grappig, ik ben met spiegelen juist sneller dan met vullen, dat gaat bij mij echt heel traag haha. Wat ik doe ik alles gewoon heel snel naar voren halen, en niet continue alles drie dik(bij ons moet dat eigenlijk wel) En meestal doe ik het ook, maar bij sommige producten(bijvoorbeeld bij de groentepotjes) kan dat heel veel tijd in beslag nemen en daardoor moet je ook nauwkeuriger werken omdat anders de potjes omvallen, als gevolg moet je het weer opruimen wat nog meer tijd in beslag neemt..
Goeie vraag inderdaad! maar dit vereist gewoon oefening, sommige zijn er sneller in dan de ander, ieder zn kwaliteiten! + als je wel snel bent met vullen(zoals je aangaf) dan compenseert dat weer!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil hierbij wel toevoegen dat ik je niet wil aansporen om nu niet meer goed te spiegelen door niet altijd drie rijen dik te doen hoor ;) Maar ik wil alleen aangeven dat je soms wel eens uitzonderingen mag maken
Antoni
9 jaar geleden
Cryofiel, hierbij nog een aanvulling op mijn reactie: met een spiegel wordt in dit geval een verticaal plat vlak bedoeld of in ieder geval iets dat daar veel of zo veel mogelijk op lijkt, dus niet iets dat beeld weerkaatst. Door het spiegelen ontstaat dus zo'n min of meer plat (lijkend) vlak.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Spiegelend vullen helpt ook al aardig. Dus tijdens het vullen ook meteen netjes neer zetten en meteen op elkaar achter elkaar en vooraan eindigen.

Antwoorden (2)

Het klinkt stom, maar oefening baart kunst, en niet iedereen heeft de motoriek om dat ook echt zo snel te kunnen.
Wat je het beste kunt doen is ruimte houden ; dus een paar uit de rij halen (midden is vaak het handigst) en dan eerst met de rechter hand alles links spiegelen en dan met de linkerhand alles rechts, en dan die laatste potjes / doosjes / flessen / whatever er weer tussen zetten. Zo doe ik het ook altijd. Kun je niet met twee handen werken, dan is het wat meer doorschuiven. Het grootste probleem is altijd waar laat je die paar die je er uit hebt gehaald zolang.....een mandje of doos bij je hebben is dan altijd wel handig.

Een maand is nog erg kort ; geef jezelf een paar maanden. Zeikt je baas, vraag hem dan het eens voor te doen, of vraag hem eerst keurig wat je verkeerd doet. De schuld bij jezelf leggen en je baas om hulp vragen doet vaak wonderen. En kijk ook goed hoe collega's het doen ; dat kan ook heel leerzaam zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Meestal is één maand de proeftijd. Als je daarna nog niet goed presteert, dan word je niet (definitief) aangenomen bij het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mmm....dat lijkt me wel kort om ergens echt handigheid in te krijgen. Je kunt het ook zo verrekte lastig thuis oefenen.,.....
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@Antoni
Als je na die maand dus nog in dienst bent mag je er vanuit gaan dat je het prima doet. Toch ? Oefening baart kunst. Na een tijdje komt het dus wel goed. Dat weet de chef ook, al zal hij dat misschein niet snel toegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat zal een chef nooit toegeven. Zeker in dat supermarktwereldje is het meer drijven en meer meer meer eisen en nooit laten weten of je het goed doet. Elke keer als je een goal makkelijk haalt, verhogen ze gewoon de doelstelling. Ik weet niet precies wat dat is bij bedrijfsleiders, maar het schijnt iets van alle grote winkelketens te zijn...... Zoek dus ook een tempo waarbij je je comfortabel voelt ; haasten betekent breken, en dan ben je zeker niet sneller klaar. En onthou dat het nooit snel genoeg gaat ; als jij het in een uur deed, zei de baas vermoedelijk dat het binnen 45 minuten kan. En als je het binnen 45 minuten kan....juistem. Bij mij op de zaak is dat niet anders ; maar wij zijn allemaal de 40 gepasseerd en laten ons de pis niet meer zo snel lauw maken. Teflon groeit met de jaren ;-)
In mijn supermarktentijd hadden we daar een heel handig trucje voor. Daarmee konden we zowel sneller, als strakker spiegelen.
Of het in elke winkel werkt weet ik niet, het hangt namelijk af van het type stellingmateriaal, maar goed.

Wij hadden van die separatielatjes, waarmee we de verschillende vakken van elkaar konden scheiden. Deze latjes werden zegmaar tussen de 'rails' van de stellingen geklemd. Maar deze kon je ook in de gleuf aan de voorzijde van de stelling plaatsen (waar de schapstrip op gemonteerd zat, maar dat verschilt dus per supermarkt), waardoor je dus eenvoudig producten er tegenaan kon schuiven. Ging sneller, netter en men liet doorgaans minder producten vallen.

C1000 heeft een systeem waarmee dat makkelijk werkt. AH heeft bijvoorbeeld al weer heel ander stellingmateriaal. Maar wellicht is het principe in de meeste winkels wel toe te passen, zij het niet op een iets andere manier.

Mijn tip dus: zorg dat je iets van een latje of plaatje (niet te hoog) aan de voorzijde van het schap/stelling kan plaatsen waar je als ware de producten die je moet spiegelen tegenaan kan schuiven. Het gaat dan sneller, maar ook veel netter.
Succes.
Plaatje bij antwoord