Hoe kan ik kleding en dergelijk aan passen aan de werkgever bij verschillende speed intake gesprekken?

Ik wil graag niet te overdressed maar ook niet underdressed naar een sollicitatie gaan en een blunder maken.

Het zijn modebedrijven van allerlei soorten merken/winkels. Het is voor een commerciele functie.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb geen groot budget, kan daarom niet elke maand/half jaar nieuwe kleding aanschaffen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het beste kan je kiezen voor 'casual chic'. Vooral bij modebedrijven is dat altijd goed. Onder casual chic valt; een geklede rok of broek, een net shirt, truitje of vestje of een blazer/ colbertje, gecombineerd met luxere accessoires zoals een mooi horloge of sieraad, mooie schoenen of hakken en een mooie tas.
Geen schreeuwende kleuren of motieven maar stijlvol en in kleuren waarvan je weet dat ze goed bij je passen.
Mooie tinten zoals koningsblauw, smaragdgroen, reseda of zachte pasteltinten als mint, fraise,cremekleurig met bronstinten enz. Zoek in elk geval een kleur die bij je ogen, huid en haarkleur past en waarin je je relaxt voelt.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het is vooral belangrijk dat je jezelf er prettig in voelt .als je jezelf niet prettig voelt in de kleding die je draagt dan straal je dat ook niet uit en krijg je de baan zeker niet.verder zou ik gewoon netjes gekleed gaan en vooral niet te bloot. succes met je gesprekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou toch liever iets overdressed zijn en dan zó, dat je het makkelijk kunt 'down-dressen'.

Je kunt kiezen voor een nette outfit die je met kleine accessoires kunt aanpassen aan de degelijkheid/hipheid van het bedrijf waar je het gesprek mee hebt. Bv. een nette broek met leuk shirt (of blouse) en colbert, waar je ook makkelijk een sjaal bij kunt doen in contrasterende kleur. Of colbert uit, of sieraden etc... vul maar in. Daar heb jij vast wel ideeën bij als je in de modebranche gaat solliciteren!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Commercieel en mode. Dus niet iets van vorig jaar. Ik denk dat je niet gauw overdressed zult zijn. Iets waar je je goed in voelt, en je mag ook best je eigen stijl laten zien als je die hebt.
Als zij jouw stijl niet waarderen zul jij ook niet goed in hun bedrijf passen.
Maar overdreven zit niemand op te wachten
anneliez
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gelezen wat niet te doen:
-Korte rokjes.
-tijgerprints/dierenprints('ordinair')
-leren broek/kleding(behalve als je in een sexshop gaat solliciteren,haha!)
-schreeuwerig/bonte kleuren.
-'kiddy'shirts die niet bij je leeftijd horen( met beren,beesten en rare teksten)
-legging
-laag uitgesneden topjes en truitjes( niet teveel boezem dus)
-knielaarzen met stiletto hakken
Als je dit soort dingen niet draagt zit je wel goed.
Gewoon netjes hè?
Waar jij je fijn in voelt en wat bij je past.
Suc6!