Als ik met mijn werkgever overeenkom dat ik een maandelijkse bonus krijg in plaats van salaris. Hoef ik dan geen inkomstenbelasting te betalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Klinkt leuk, maar uit ervaring weet ik dat bonussen (extra'tjes) vaak nog hoger belast worden dan normaal loon. Kan me niet voorstellen dat het nu nog zo aantrekkelijk klinkt he :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Natuurlijk wel, het zijn toch inkomsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bonus is net zo goed inkomen,net als rente op je spaargeld,huurinkomsten,erfenis,Maakt niet uit wat voor naam eraan dat geldbedrag gegeven wordt dat je krijgt
amc
14 jaar geleden
Helaas, je hebt er inkomsten van en die worden belast.
Jammer hé ? ;-) Dan hadden we allemaal geen salaris meer maar bonussen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Ik weet niet wie/wat je werkgever is, maar wellicht kun ipv een bonus goederen voor inkoopprijs krijgen.
- Wellicht minder uren werken voor hetzelfde bedrag.
- Een maximaal van 19ct p/km reiskostenvergoeding zodat je netto meer overhoud.
- Iris-cheques ontvangen in de vorm van een bonus

- Laatste optie is geld zwart ontvangen, dit wordt weer legaal als je dat aan het einde van het jaar opgeeft aan de belastingdienst. Uit mijn hoofd is dat zo'n 10.000 euro per jaar dat je zwart mag verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag,waarbij je hoopte op een leuk antwoord,maar helaas....
Van alle inkomsten die je hebt,pikt de staat een graantje mee,of zeg maar liever GRAAN!
Als je nu de N van bonus door een L zou vervange,zien ze er misschien van af.Maar dan blijf jij met vieze handen zitten1 Makkelijker kan ik het helaas niet maken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet wel inkomstenbelasing betalen, dit gaat dan niet via de loonheffing maar via je IB aanslag. Ook moet je over de meeste goederen IB betalen, via de waardereing economisch verkeer, met andere woorden wat het artikel waard is tegen normale marktwaarde. Er zijn een aantal zaken die zo vergoed mogen worden, zie daarvoor de lijst vrije vergoedingen en verstrekkingen van de belastingdienst. Overigens is het niet zo dat dat extra belast wordt, maar omdat je loonheffing alleen over het vaste salaris verdeeld wordt, en je dus over het eerste gedeelte geen belasting betaald lijkt het alsof dat zo is.