mijn hond is op dit moment erg ziek,anaalklieronsteking en veel pijn. wel medicijnen gekregen. Nu wil ik mij 1 dag ziekmelden,kan dat?

Toegevoegd na 23 minuten:
bij mij opmn werk zijn ze niet echt makkelijk met snipperdagen,wanneer een kind ziek is kan je zo vrij krijgen maar bij een huisdier zeggen ze dat je gewoon moet komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Nee, dat kan niet. Je moet dan een snipperdag nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraagt of het kan. Zeker kan dat. Officieel mag het niet maar niemand kan controleren of je bijvoorbeeld echt aan de diarree bent of niet. En als het bij 1 of 2 dagen blijft zal heus geen haan er naar kraaien. Heb het zelf meermalen gedaan.

Veel sterkte met je hondje, ik hoop dat hij snel opknapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet zeggen dat je diarree hebt, dat wordt niet echt gezien als ziek zijn en je kunt gewoon werken, behalve als het dan (figuurlijk) de spuigaten uitloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met diarree ga ik echt de deur niet uit. Je zult maar in een trein zonder toilet terechtkomen, die dan natuurlijk ook prompt vertraging oploopt.
paulus811
12 jaar geleden
Wees maar blij dat ik je baas niet ben, want dan had je pas echt reden voor diarree.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als werkgevers zo moeilijk doen als je eens een dag verlof wilt opnemen maken ze het er zelf naar dat het personeel de boel gaat bedonderen. Het kan gewoon wel eens nodig zijn dat je een dag vrij bent.
paulus811
12 jaar geleden
De werknemers die dit doen zijn vaak dezelfde als degene die moeilijk doen als er een keer overgewerkt moet worden. De liefde moet van twee kanten komen. Het is ook zo lekker makkelijk om je ziek te melden en leuk om aan het eind van het jaar je overschot aan vakantiedagen uit te laten betalen. Liegen over je afwezigheid=diefstal=exit. En ik heb zelf twee hondjes en als die iets mankeren zal ik er alles aan doen, ik snap echt wel dat je ze dan wilt verzorgen. Maar bij voorbaat zeggen 'het lukt toch niet, dus meld ik me maar ziek' gaat er bij mij niet in. Helaas is dit wel de mentaliteit van velen. En o o o wat een slechte werkgever hebben ze toch op het moment dat ze ontslagen worden.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@paulus, dat is aanname en derhalve ook totaal niet relevant. Voor mezelf sprekend; ik werk altijd over als dat moet. Maar mijn werkgever doet altijd moeilijk over vrije dagen. Dat leer je uit eerdere ervaringen, en als je dan zit met een doodziek dier dan is de enige oplossing je een dag ziekmelden. Een dier heeft net zoals een mens recht op goede zorg. En als het gaat om 1 dag en je bent niet overdreven vaak ziek of afwezig dat zie ik het probleem niet. Los daarvan moet je bij het gros van de bedrijven een vrije dag minimaal een week van te voren melden. @ de rest, de minnen vind ik onterecht, vraagsteller vraagt of het KAN, ik geef daar een juist antwoord op. Het feit dat het volgens jullie GEVOEL niet kan doet niet terzake. Het is een feit dat het gewoon kan, en dat was de vraag en daar gaat het over op deze website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het kan in theorie. Nee, het kan niet als je denkt aan het geweten. Nee, je kan het niet maken. Ligt er net aan hoe je 'kan' opvat in de vraagstelling. Van mij een min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik zou toch echt meer last hebben van mn geweten als ik mn diertje doodziek alleen thuis liet. En je geweten heeft weinig te maken met het doel van goeie vraag.
paulus811
12 jaar geleden
Als ik de aandoeningen van het hondje lees, is dat echt niet in één dag over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dat is niet relevant paulus. De vraag gaat over 1 dag ziekmelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissPrixie, als je geweten weinig te doen heeft met Goeievraag, wat heeft dan wél te doen met Goeievraag? ;) Mij leek het namelijk dat je hier antwoorden en reacties kon geven die jou (als antwoorder/reageerder) toepasselijk lijken. Maar, misschien zie ik het verkeerd en heb jij een betere uitleg voor me? :) Ik kom hier immers net kijken, dus ik heb totaal geen verstand van zaken. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje lang om te typen maar ik zal je de link geven...
http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, die had ik nou nog nóóit gezien. *kuch*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan heb je het kennelijk gewoon niet goed geïnterpreteerd en/of begrepen en zou ik het nog eens overlezen *kuch*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't Komt erop neer: we houden er beiden een ander standpunt op na. Zullen we beiden stoppen met moddergooien? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is absoluut niet mijn bedoeling om met modder te gooien maar ik kan er slecht tegen als mijn punt niet begrepen word. Het enige dat ik bedoel te zeggen is dat GV geen discussieforum is, de vraag is of het kan, en ja, het kan, dat is een feit. Vervolgens krijg ik minnen omdat mensen het niet vinden kunnen, iets dat gebaseerd is op een mening en dus geen feit. En dat vind ik persoonlijk dan gewoon niet kloppen. Voor de rest even goede vrienden hoor =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem ligt ook een beetje bij de vraagstelling. Eigenlijk wil de vraagsteller een antwoord over hoe hij/zij dit dilemma het beste kan oplossen. En door de vraagstelling vraagt ze ook min of meer om meningen.
paulus811
12 jaar geleden
Van mij ook geen min, want je kiest voor het hondje en dat vind ik absoluut te prijzen. Waar denk ik de discussie begonnen is, is met de opmerking 'heb het zelf meermalen gedaan'. Daarmee geef je niet alleen feitelijk antwoord op de vraag of het kan, maar lijk je het ook niet af te keuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik keur het ook inderdaad niet af, maar dat is wel iets dat je in proportie moet zien en dat ik heb ik verder niet toegelicht. Iets waar ik slecht tegen kan is het feit dat dieren nog steeds door velen als minderwaardig worden gezien. Ik praat voor mezelf, ik heb katten en geen kinderen, bewuste keus. Ik werk voor een werkgever die geld het belangrijkst vind. Ik werk over indien nodig, ik doe extra taken zonder daarvoor extra betaald te krijgen. Ik hou altijd rekening met collega's met kinderen wbt het plannen van mijn vakantie en tijdens vakantieperiode's of een griepgolf spring ik altijd zonder moeite bij. Als je dan een keer met een zieke kat zit en je moet of wat eerder weg om naar de dierenarts te kunnen of je wilt een vrije dag om voor je zieke diertje te kunnen zorgen en je krijgt dan glashard "nee" te horen dan vind ik dat ook niet kunnen. Dus gezien het feit dat ik mij altijd positief inzet vind ik het voor mezelf dan ook geen probleem om me 1 of 2 keer per jaar een dag ziek te melden in een dergelijke noodsituatie. Ik keur het niet af omdat ik oprecht vind dat een ziek dier belangrijker is. En het gaat om 1 dag, niet om weken en weken in de ziektewet... =)
paulus811
12 jaar geleden
Ik vind je antwoord zo goed onderbouwd, dat ik alsnog een + uitdeel. Wie had dat gedacht...
Zo te horen heb je al geïnformeerd naar je mogelijkheden wat je kunt doen als je hondje ziek is. Houd er rekening mee dat als je je ziek meldt hiervoor dat je baas een idee kan hebben waarom je werkelijk thuis blijft.

Tuurlijk is het heel vervelend wat er met je hondje aan de hand is, maar maak wel voor je zelf de afweging of je een probleem op je werk wilt riskeren hiervoor.

Maar antwoord op je vraag is natuurlijk heel simpel, ja het kan maar of je het moet willen doen is een andere vraag. Ik zou zelf denk ik in goed overleg met je werkgever een snipperdag opnemen indien mogelijk of misschien vragen dat je eerder naar huis kan of iets dergelijks.

In ieder geval sterkte met je hondje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller geeft aan dat voor een snipperdag voor een ziek dier erg moeilijk word gedaan. Helaas is dat bij veel werkgevers zo. Juist door eerst te gaan overleggen in de wetenschap dat het toch niet lukt verspeel je je kruid.
Terwijl dat als VS gewoon zegt dat ze diarree heeft of wat ook niemand het kan controleren en ze gerust 1 of 2 dagen haar zieke hondje kan bijstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ik het anders stellen, als iemand binnen mijn bedrijf aan me vraagt een snipperdag op te mogen nemen voor een X reden en ik zeg dat dat moeilijk is en de volgende dag is ze er niet zou ik een gesprek aangaan. Tuurlijk is het niet leuk en wil je een keer thuisblijven maar ik denk dat er een betere oplossing is dan je 'zomaar' even ziek melden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mag natuurlijk niet zo zijn dat een werkgever ALTIJD moeilijk doet als er iemand een snipperdag vraagt. Het zijn dagen waar je recht op hebt.
Als je nog over vrije dagen beschikt heb je het volste recht om die op te nemen wanneer jij ze nodig hebt en je hoeft je baas niet te informeren waarom jij vrij wilt hebben. Als je hij op die dag met te weinig mensen zit is dat zijn probleem en niet het jouwe. Zo kan hij altijd wel een smoes verzinnen om een vrije dag af te wijzen. Maar ziek melden is niet zo handig als ze op je werk misschien al weten dat je hond ziek is, dan wordt het wel erg ongeloofwaardig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet netjes en ook niet de juiste manier om je ziek te melden omdat je Hond ziek is. Wel naar voor je en vooral voor je hond.

Probeer het op een andere manier te regelen of neem een dag vrij. Geef het voorbeeld van vrij nemen voor een ziek kind dat wel kan. Jij hebt een hond die jouw zorg nodig heeft en daarom wil jij graag vrij.

Er zijn vast meer mogelijkheden dan je denkt. Kun je iemand regelen die deze dag voor jou werkt? Ruilen met een collega dus? Dan is het ook opgelost en misbruik je niet ziekteverzuim voor iets dat daar niet voor bedoeld is.

Succes en sterkte met je hond!