mijn hond is op dit moment erg ziek,anaalklieronsteking en veel pijn. wel medicijnen gekregen. Nu wil ik mij 1 dag ziekmelden,kan dat?

Toegevoegd na 23 minuten:
bij mij opmn werk zijn ze niet echt makkelijk met snipperdagen,wanneer een kind ziek is kan je zo vrij krijgen maar bij een huisdier zeggen ze dat je gewoon moet komen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat kan niet. Je moet dan een snipperdag nemen.

Je vraagt of het kan. Zeker kan dat. Officieel mag het niet maar niemand kan controleren of je bijvoorbeeld echt aan de diarree bent of niet. En als het bij 1 of 2 dagen blijft zal heus geen haan er naar kraaien. Heb het zelf meermalen gedaan. Veel sterkte met je hondje, ik hoop dat hij snel opknapt.

Zo te horen heb je al geïnformeerd naar je mogelijkheden wat je kunt doen als je hondje ziek is. Houd er rekening mee dat als je je ziek meldt hiervoor dat je baas een idee kan hebben waarom je werkelijk thuis blijft. Tuurlijk is het heel vervelend wat er met je hondje aan de hand is, maar maak wel voor je zelf de afweging of je een probleem op je werk wilt riskeren hiervoor. Maar antwoord op je vraag is natuurlijk heel simpel, ja het kan maar of je het moet willen doen is een andere vraag. Ik zou zelf denk ik in goed overleg met je werkgever een snipperdag opnemen indien mogelijk of misschien vragen dat je eerder naar huis kan of iets dergelijks. In ieder geval sterkte met je hondje!

Als je nog over vrije dagen beschikt heb je het volste recht om die op te nemen wanneer jij ze nodig hebt en je hoeft je baas niet te informeren waarom jij vrij wilt hebben. Als je hij op die dag met te weinig mensen zit is dat zijn probleem en niet het jouwe. Zo kan hij altijd wel een smoes verzinnen om een vrije dag af te wijzen. Maar ziek melden is niet zo handig als ze op je werk misschien al weten dat je hond ziek is, dan wordt het wel erg ongeloofwaardig.

Het is niet netjes en ook niet de juiste manier om je ziek te melden omdat je Hond ziek is. Wel naar voor je en vooral voor je hond. Probeer het op een andere manier te regelen of neem een dag vrij. Geef het voorbeeld van vrij nemen voor een ziek kind dat wel kan. Jij hebt een hond die jouw zorg nodig heeft en daarom wil jij graag vrij. Er zijn vast meer mogelijkheden dan je denkt. Kun je iemand regelen die deze dag voor jou werkt? Ruilen met een collega dus? Dan is het ook opgelost en misbruik je niet ziekteverzuim voor iets dat daar niet voor bedoeld is. Succes en sterkte met je hond!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100