Op welke manieren kan je een baan vinden?

De krant, internet.... Maar als ik sites bezoek vragen ze vaak veel te veel. Zoals dat als je 3 dagen werkt wel 5 dagen beschikbaar moet zijn op wisselende tijden. Te hoge opleiding voor het loon van een postbode. Een baan voor laagopgeleiden en dan hbo vragen. Of een baan die eindelijk eens kans geeft voor laagopgeleiden, omdat we tegenwoordig nergens meer terecht kunnen, en dat dan automatiseren of alleen vrijwilligers toelaten. Hoe kan ik beter gericht en misschien zelfs via andere wegen een baan vinden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is nog een manier.
Gewoon er naar toe gaan en zeggen dat je persoonlijk komt solliciteren! Ik heb dit zelf 2 keer gedaan, de eerste keer kreeg ik een heel onaardig antwoord en de tweede keer kreeg ik de baan!

Dus, neem je spullen mee [diploma's, paspoort/ID-kaart] en ga er op af. Niet schrikken bij rare of onaardige reacties, ze verwachten je niet, dus dat kan wel, maar gewoon doen...

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een goede manier is dat ook vrienden en bekende weten dat je en wat je zoekt.
Als zij dan "toevallig" iets zien of horen kunnen zij dat doorgeven en als de werkgever een bekende van ze is zelfs een goed woordje voor je doen.

Ook via het uitzendbureau is een manier om aan een baan te komen.

En laat je vooral niet afschrikken door wat ze allemaal willen (meestal een schaap met 5 poten), als je serieus denkt dat je geschikt bent gewoon solliciteren.