Als op je werk je functie vervalt omdat je werk wordt uitbesteed is je werkgever dan verplicht om je een andere functie aan te bieden ?

Ik werk 40 uur in de week met een vast contract,mijn functie is vervallen, mijn werkgever biedt wel werk aan maar niet voor 40 uur. Wat nu ?

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik heb maar 2 dagen werk, en voor 3 dagen niets, mijn werkgever doet hier niets mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Hij is verplicht jou werk aan te bieden voor die 40 uur, doet hij dat niet dan moet hij jou toch voor 40 uur betalen. Tenzij anders in het contract omschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zolang hij je gewoon 40 uur uitbetaald is er niets aan de hand.

Toegevoegd na 3 uur:
Ja normaal gesproken wordt er een nieuwe taak aangeboden. Maar er kan ook ontslag worden aangevraagd voor de tijd dat je geen werk meer hebt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag was of je werk aangeboden moet krijgen niet of je minder betaald gaat krijgen.
ronron1212
12 jaar geleden
Zijn baas schijnt dat niet belangrijk te vinden. Anders had hij hem wel ander werk aangeboden of ontslag gegeven voor de tijd dat er niet gewerkt wordt.
Als dit door een reorganisatie komt dan is er een sociaal plan.
Vraag erna en lees het goed.