Mag de werkgever je werkzaamheden laten verrichten, die 1 of 2 schalen lager zijn dan de schaal van je huidige functie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zeker mag de werkgever dit, maar de voorwaarde die bovenstaande noemt klopt.
Verder moet het alles natuurlijk in redelijkheid en billijkheid.

Misschien is het zo dat je werkgever vanwege de crisis niet meer zoveel werk voor je heeft en jou niet kan ontslaan. Terwijl degene die twee schalen lager werkte een tijdelijk contract had. Dan mag jij tijdelijk dat werk moeten doen, maar je moet wel ook nog je huidige werkzaamheden doen of uitzicht daarop hebben. Anders is er wel sprake van (moeilijk aan te tonen) contractbreuk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Normaal staat in je contract ergens een zin zoals "en alle andere voorkomende werkzaamheden"dus ja
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt af van je functie-omschrijving.
Voor je loonschaal maakt het niet uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat mag. Maar dan wel als de omstandigheden daartoe aanleiding geven. Normaliter heb je recht op werkzaamheden op het niveau / de functie waarop je bent aangenomen. Zal dus hooguit tijdelijk kunnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat mag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eens met Robert en Petra!