Als je hebt geklaagd bij een uitzendbureau over je werk, kunnen zij dan de baas van het werk naar het uitzendbureau halen om met mij te praten?

Ik maak me erg zorgen omdat ik naar het uitzendbureau moet komen. Ik heb een aantal dagen geleden geklaagd over mijn werkplek en ik en bang dat mijn baas straks bij het uitzendbureau is en mij hierop aanspreekt. Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles is mogelijk als jij in het openbaar hebt geklaagd dan kun je verwachten dat er consequenties aan hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke.. Nouja dat moet ik dan maar zien. De werkomstandigheden waren erg slecht!

Het beste antwoord

Ik heb als consulent bij een detacheringsbureau gewerkt en ik denk niet dat je je heel veel zorgen moet maken. Als het uzb de opdrachtgever hebben laten komen (wat ik betwijfel) dan zal er een kort gesprek plaats vinden. Jij kan dan vertellen wat jou bevindingen zijn en thats it.. Meestal gingen wij naar de klant toe dus als er echt iets is dan zie je het uzb bij jou werkgever / opdrachtgeve
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Klagen op zich is niet erg, en lang niet altijd negatief. Ik bedoel dan dat je een gedegen (te onderbouwen) klacht hebt. Dan kan het ook geen kwaad om dat te bespreken om er mogelijk wat aan te doen (met je werkplek, bijvoorbeeld een slechte stoel oid). Waarschijnlijk zal de werkgever in dat geval wel liever hebben dat je hem daar rechtstreeks op aanspreekt.
Als je gewoon hebt lopen klagen (op zijn Nederlands zeg maar), zonder dat daar echt iets structureels achter zit waar je werkgever iets aan kan doen, omdat het werk nu eenmaal niet bij je past, of het niet klikt met de collega's krijg je waarschijnlijk een andere discussie.

Dus het ligt aan de klacht of je je daar druk om moet maken of niet.
Om je van te voren wat voor te kunnen bereiden zou ik gewoon even met het uitzendbureau bellen om te vragen waarom je bent uitgenodigd (en of er nog anderen uitgenodigd zijn, zoals je werkgever). Dan kun je je van te voren ook even voorbereiden. Lijkt een hele faire vraag richting uitzendbureau, zeker als je erbij zegt dat je pas een goed gesprek kunt hebben als je er van te voren even over na kunt denken. En misschien gaat het wel om iets heel anders en loop je je druk te maken om niks.

Toegevoegd na 1 minuut:
In je reactie zeg je dat de werkomstandigheden slecht zijn, dan kan het ook zijn dat het uitzendbureau daar meer over wil weten van jou, omdat ze dan zelf contact opnemen met de werkgever of ze daar nog wel mensen kunnen en willen plaatsen in de toekomst, en wat daar dan voor moet gebeuren bij de werkgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Business is business, dus zal het uitzendbureau de klant niet zo gauw ontbieden. Als de klacht reeel is vind ik wel dat de contactpersoon van het uitzendbureau met het bedrijf dit moet aankaarten met het bedrijf, zonder namen te noemen uiteraard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja daar heb je ook een punt.....de vraag is hoe ze financieel en moree belang tegen elkaar afwegen zijn zo'n uitzendbureau in zo'n geval....
ben ban dat je gelijk hebt en in veel gevallen financien toch van doorslaggevende betekenis is....