Bestaat er een aparte WO opleiding tot psychiater?

Ik wil later graag psychiater worden, maar moet ik dan het traject van vwo-opleising geneeskunde-specialisatie tot psychiater volgen, of bestaat er een aparte opleiding voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Psychiatrie is een specialisatierichting voor artsen. Een basisarts kan na de WO opleiding geneeskunde proberen om een specialisatieplaats te bemachtigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De specialisatie duurt ca 5 jaar.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Er bestaat wel een aparte opleiding voor maar pas na de medische studie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt.