Moet ik die verantwoordelijkheid nemen? en moet ik meer verdienen?

Ik werk in en kapsalon met een noggal eigenaardige baas.
het ene moment doe je alles goed, om je even later weer de grond in te boren..
ook is er een taal barriére doordat hij niet van nederlandse afkomst is.. daardoor denk hij anders over bepaalde dingen, en komen sommige dingen wat hij zegt noggal bot over.
ik ben bijna 20 jaar, en hij wil dat als hij er niet is dat ik de zaak 'run'. moet ik deze verantwoordelijkheid nemen? en als ik het wel ga doen, moet ik dan ook meer gaan verdienen? ik verdien nu ong. 6.60 p.u.

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet altijd verschillende dingen tegen elkaar afwegen.

Hoe graag wil je daar blijven werken?
Hoe groot is je kans op werk ergens anders?
En wat zou je ergens anders kunnen verdienen?
Hoe graag wil jouw baas dat jij blijft?
Heb je al eens geprobeerd om met hem te praten over deze dingen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de CAO voor kapper staat wanneer je recht op welk salaris. Dus pak je cao en lees die na en kijk naar de salaristabellen.
12 jaar geleden
Zoals hierboven verteld, moet je gewoon in de CAO kijken. Ook is het zo dat als je meer verantwoordelijkheden op je neemt, dus ook de baas zijn van de zaak als hij weg is, je meer loon moet krijgen. Je hebt namelijk een verantwoordelijkheid en als er iets gebeurt, ben jij aansprakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aansprakelijkheid & verantwoordelijkheid zijn niet hetzelfde. Als er bijvoorbeeld een vlek in de kleding van een klant komt dan is zij misschien wel verantwoordelijk, maar het kappers bedrijf is aansprakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een hele andere situatie, ik heb het over bijvoorbeeld een brand etc.
Je moet niks..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zoek naar een andere kapsalon als je het mij vraagt!