Vanacht slecht geslapen en nu vermoeid op werk. Wat kan ik hier tegen doen?

Ik kan wel koffie gaan drinken maarja dat vindt ik eerlijk gezegd niet echt lekker. dus vraag me af zijn er nog andere dingen die ik kan doen om me vermoeidheid weg te werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dit had ik vandaag ook, 12 uur naar bed gegaan ondertussen een paar keer wakker geworden en om half 6 ging de wekker.

Hoe ben ik de dag doorgekomen? ik heb 2 blikjes energiedrink meegenomen die ik goed verdeeld heb over de dag, ik merkte als ik dingen ging ondernemen dat ik alerter en opgewekter werd en de moeheid een beetje naar de achtergrond ging. Jezelf niet te druk maken en af en toe even pauze. toen ik een krant ging lezen viel ik bijna in slaap iets wat uiteraard uit den boze is op je werk. Maar sociaal contact en initiatief nemen verdrijft je moeheid. Plezier maken is belangrijk en je niet slachtoffer van de situatie voelen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij nader inzien zijn koffie en energiedrank niet verstandig, deze kun je beter achterwege laten omdat ze je nodeloos uitputten uiteindelijk. Beste is veel fruit te eten en zorgen dat je voldoende magnesium binnen krijgt.

Ook actief blijven, blijven bewegen dit verjaagt de vermoeidheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Veel bewegen actief zijn maakt actief
12 jaar geleden
neem een frisse douche, wat koeler dan normaal
en fiets naar je werk.
drink meer water dan anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die eerste twee lijkt het me nu al te laat voor :-)
indien mogelijk probeer een sociaal praatje te houden werkt voor mij altijd tegen van alles.

heb je nog niet gegeten eet even een goede boterham.

probeer wanneer het mogelijk is even lekker frisse lucht in te ademen. of te wel ga even naar buiten en strek de beentjes.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem altijd een bruistablet vitamine C 1000 mg. En sterke koffie, maar daar hou je niet van.

Dan zou ik zorgen dat je niet te warm zit, en zorg voor voldoende beweging. Een ook belangrijk, eet niet te veel. Daar wordt je ook moe van.

kijk ook eens op onderstaande link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zeuren is al iets wat helpt. Heb zelf te maken gehad met een huilbaby en heb maanden lang niet langer dan anderhalf uur achtereen geslapen. Een mens kan een hoop hebben. Gewoon een bak koffie en doorgaan. Als je slaapproblemen structureel zijn, ga dan eens baar je huisarts! Sterkte!