Ik ben onlangs 100% afgekeurd maar mijn werkgever wil dat ik nog wel parttime blijf werken. Eigenlijk wil ik dat wel maar is dit ook wel verstandig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, is niet verstandig!!!
Als je nu full-time werkt wordt je uitkering op je volle loon berekend.
Als je nu part-time gaat werken en over bv 6 maanden blijkt dat je het toch moet opgeven, dan krijg je een uitkering gebaseerd op dat loon.
Als je zéker weet dat je wel vol houdt kun je er voor kiezen dat risico te nemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Overleg met je behandelend art en/of de bedrijfsarts wat de mogelijkheden zijn voor jou.

Toegevoegd na 14 seconden:
art=arts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen is het wel verstandig om te blijven doen wat je kan doen.

Maar als je WAO krijgt, zijn er natuurlijk wel consequenties.
Je moet dit wel goed overleggen met de uitkerende instantie, het UWV.

Als iemand gaat werken dan wordt eerst gekeken of iemand dat wel vol zal houden. Aan de hand van de verdiensten wordt berekend of er een klasse wijziging moet plaatsvinden. Zijn de verdiensten klasse overschrijdend dan blijft iemand nog een half jaar 80-100%.

Het is ook mogelijk om op arbeidstherapeutische basis te werken, zonder loon.