Is dit een goede reden van een werkgever om je niet meer uren te geven? Zie uitleg

Ik zou graag fulltime werken, werk bij een schoonmaakbedrijf. Ben via een uitzendbureau daar begonnen met 12 uur in de week, heb nu 20 uur.
De reden dat ik niet meer uren krijg, is dat het zo moeilijk is om inval te regelen als ik ziek zou worden.
Meestal is 15 uur per week het maximum.

Ik had nog nooit van deze reden gehoord, vandaar mijn vraag of dit vaker gebeurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn werkgevers die risico's graag willen beperken en dat kan door meer parttimers. Daarnaast kan een full timer vaak niet goed vervangen worden als de ander ook full time werkt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dan dat als je ziek bent, het hun meer geld kost als je 40 uur werkt, dan wanneer je 20 uur werkt...
En daar komen ook nog de kosten van een invaller voor 40 ipv 20 uur bij.
Ik denk dus niet omdat het voor hem makkelijker is om het bij 20 houden, maar vooral goedkoper.

Als er 40 uur te verdelen valt, en jij werkt er 20, blijven er nog 20 over voor een collega. Zal bijna nooit voorkomen dat jullie tegelijk ziek zijn. Ben jij een week ziek, kan collega jouw uren overnemen. Ook nog voordeliger dan bijvoorbeeld iemand van het uitzendbureau!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet zo dat als je voor een uitzendbureau werkt en je wordt ziek,dat je dan niet doorbetaald krijgt?
ronron1212
12 jaar geleden
Het bedrijf dat je inhuur dus het schoonmaak bedrijf betaald niets voor ziekte uren aan het uitzendbureau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, mij was niet duidelijk dat ze nog voor het uitzendbureau werkte. Ik dacht dat ze ondertussen in vaste dienst was voor 20 uur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk idd niet meer via het uitzendbureau, maar heb een half jaar contract