Doorwerken tot 67 jaar? Waar kan je als oudere nog werk vinden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mij werd gezegd door een professional: ja als men kan kiezen tussen iemand -met dezelfde kwaliteiten - van 48 jaar of 58 jaar dan kiest men toch altijd voor die van 48 jaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Het gaat niet om doorwerken tot je 67ste, want dat zal bijna niemand lukken. Het gaat erom dat je pas op 67ste AOW krijgt. De politiek zou daar eerlijker over moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen al om je eerste zin een plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed opgemerkt.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Andere antwoorden (7)

Dat is heel afhankelijk in welke branche je werkt. Bij zwaar lichamelijk werk is er waarschijnlijk minder belangstelling voor oudere mensen. Maar voor het werk wat ik doe (gordijnstoffen) is er juist wel veel belangstelling voor oudere (dus ervarender) mensen.
Goeie vraag trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je je niet moet afvragen waar je dan nog werk kan vinden, maar dat je alles moet doen om je huidige werk behouden. Daar draait alles om. Op je zestigste nog een nieuwe baan vinden, is vrijwel uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dar geld onderhand voor alle leeftijdsgroepen ,als je werk hebt proberen te behouden.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar werk houdt op.
Ik word gewoon ontslagen, net als zo veel mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je probleem en zoals ik al schreef, is het haast onmogelijk om na je zestigste werk te vinden. Meer doen als je best om je huidige werk te behouden, kun je niet doen. Wordt je toch ontslagen, dan zul je het moeilijk krijgen. Maar voor hetzelfde geld, heb je geluk en vind je toch nog wat om je dagen vol te maken. Ik wens je in ieder geval succes, mocht jij je in dit schuitje bevinden.
Je kan als zzp er iets beginnen. En dan jezelf verhuren tegen een bepaald tarief, zodat de, vermeende, gezondheidsrisico s niet bij de werkgever terechtkomen.

Ik ben dit jaar gestopt per 1 januari 2010. Word in mei 67.

Bij callcenters maakt het niet uit hoe oud je bent. Zijn toch oproepcontracten. Voor ons is het nu toch allemaal extra want onze AOW en pensioen vervalt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nu al speciale uitzendbureaus voor senioren.
Op dit moment zijn oudere werknemers vaak minder populair, omdat het vooroordeel heerst dat ze vaker ziek zijn, en relatief lang ingewerkt dienen te worden voor de tijd die zij nog zullen werken.
Gek genoeg is het tegendeel vaak waar. Mensen die dicht tegen hun pensoen zitten zijn gedreven, vitaal, en vasthoudend. Jonge gastjes zie je vaak binnen twee jaar uitvliegen naar een 'nieuwe uitdaging'

Op termijn zal het steeds normaler worden als langer wordt doorgewerkt. Ik heb, nu al, meermalen meegemaakt dat mensen na hun pensioen doorwerken, puur omdat, ook nu nog, in veel branches een personeelstekort heerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar aanleiding van een opmerking hiervoor wil ik even off topic gaan. De overheid neemt geen maatregelen ten gunste van de burgers, mar om de burgers in bedwang te houden en om de rust te handhaven. Het is altijd verdeel en beheers politiek.

Neem nu de AOW. Mijn voorganger zegt dat de overheid eerlijker had moeten zijn en zeggen dat het om pensieoen en AOW gaat m.b.t. stoppen met werken. Ze proberen met allerleid mooie verhaaltjes te verbloemen dat het alleen om centjes gaat. Is dat dan nu een goede opkossing? Nee, want het probleem zit helemaal niet alleen in de 65 of 67 jaar. Het probleem zit erin, dat je niet weet hoe oud je wordt en dat je er dus niet voor kan sparen. Ik zelf ben met 68 gestopt met werken en hen gespaard voor een aanvullend persioen tot we beiden 85 zijn. Na die leeftijd houdt dat het pensioen dus op. Dat is het probleem van velen. Als de overheid echt mensen had willen helpen en centen besparen, dan had de overheid voor iedere Nederlander een beschikbaar bedrag kunnen vaststellen en de werkende zelf kunnen layen bepalen, wanneer zijn pensioen moet ingaan en hoeveel hij per maand wil hebben. Dit is eenvoudig in een tabel te zetten en uit te rekenen. Ik zou dan zeker mijn AOW hebben laten ingaan op 85 jarige leeftijd.

Maar helaas, de overheid is kortzichtig, ondoelmatig, niet doelgericht en een grote bemoeial. Ze geloven in werkelijkheid niet dat de mens hen niet nodig heeft om zijn leven te regelen. De politiek dent dat de burger met zijn pet in de hand en de ogen neergeslagen op het binnenhof het oordeel staat af te wachten. De arrogantie van de politiek heet dat.

Natuurlijk vindt je geen werk als je 65+ bent, maar troost je dat weet iedereen en daar gaat het ook niet om, zeker niet voor de politici
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een intrigatie cursus te volgen heeft mijn partner weer een baan gevonden, als Taxi chauffeur en vervoert oude en invalide mensen.Zijn leeftijd is 59 ,dus het is echt wel mogelijk ,alleen kun je niet altijd werk vinden wat je normaal gesproken je hele leven al gedaan hebt.Voordeel is dat je flexible wordt en dat iets nieuws eigenlijk ook heel erg intressant kan zijn als je er voor open stelt. Werken tot je 67 ,ja ik denk dat het mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt als oudere geen werk vinden.
Het bedrijf in nederland,waar ik gewerkt hebt, heeft 60 mensen ontslagen,
waaronder collega,s met 30 dienstjaren of meer.
De maandag daaropvolgend namen Polen deze werkplekken in.Pools bedrijf
Gevolg;
Geen afdrachten in nederland.
Wel uitkeringen, betaald door ons,nederlanders.
Op naar het nederlandse bankroet!