Kun je model worden met ‘1,64m’ of ‘1,65’?

Sinds kort zijn ze in de modellen-industrie ook weer bezig met curvi-(super)modellen. Maar wat ik mij wel blijf afvragen is of ze dan ook niet meer zo sterk naar lengtes gaan kijken? Vroeger was dat allemaal ook niet zo midden in de vorige eeuw. Bijv Marilyn Monroe was ‘1,66m’. En waarom dat veranderd is afgelopen 50 jaar dat is voor mij ook nog een raadsel?
Ik zou dus graag willen weten waarom de hele modellen-industrie, en media, is veranderd in al deze dingen de afgelopen 50 jaar, en of ze nu (naast plus-size) ook weer bezig zijn met lengtes?
Ik tref heel veel meisjes onder de ‘1,74m’ die ook model willen worden, en wat daar aan te doen valt anders.

6 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Iedereen kan model worden met elke lengte. Er zijn zelfs modellen bureau's voor "lelijke" mensen. Wat jij bedoelt is supermodel of fashionmodel. Daarvoor gaat men niet de regels veranderen zolang er nog zat meiden van 175+ te vinden zijn die model willen worden. Jouw wil, of die van duizenden andere meiden zal de modebazen worst wezen. Enkel als de publieke opinie en dan vooral die in modewereld/haute couture verandert zal er wat gebeuren. https://fashionmodels.nl/model-worden/eisen Ik tref heel veel meisjes onder de ‘1,74m’ die ook model willen worden, en wat daar aan te doen valt anders. Niets. Ja je eigen modebedrijf opzetten, en met korte curvy meiden gaan werken en dan 1 keer een shoot doen met lange slanke, en als je dan 20% meer omzet/winst draait kijken of je nog zo piept.
Siri1995
6 jaar geleden
Heel erg bedankt! Hier hebben heel veel meiden wat aan. Ik zou het meenemen ^^

Antwoorden (1)

Ja, maar je zal er niet de top mee bereiken:
http://www.models-inc-int.nl/modellen/kleine-modellen.html

KLEINE MODELLEN
Over het algemeen wil de modellenwereld modellen van 1.74 of meer. Wij doen niet aan ideale lengte- en matenvereisten. Als jij niet de ideale lengte hebt maar wél een gemotiveerde werkhouding bezit en het gewoon leuk vindt om modellenwerk te doen ben je bij ons als klein model toch welkom!

Wij noemen kleine modellen Reguliere modellen en modellen met de juiste lengte ideale modellen. Kleine oftewel reguliere modellen zetten wij in voor promotionele doeleinden zoals omschreven bij promotie modellen en hostessen. Maar kleine/reguliere modellen zijn ook geliefd voor shows van reguliere detailhandelaren die specifiek vragen om de iets kleinere modellen omdat bijvoorbeeld; de kleine Italiaanse fabrikant, waar ze hun collectie inkopen, veelal haar kleding niet ontwerpen heeft voor de vrouw van 180 cm. Aangezien het volk rondom het Middellandse Zee gebied gemiddeld kleiner is dan bij ons in Holland.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Siri1995
6 jaar geleden
Wat een mooie uitleg op dat laatste! ^^ Waar ik dan wel nog benieuwd naar ben - aangezien dat ook in de vraag stond - is waarom de hele modellen-industrie veranderd is de afgelopen 50 jaar betreft lengtes & maten; voor lange vrouwen zijn broeken vaak te kort, en voor bredere vrouwen zijn kleding vaak te klein. hoe zit dat precies, betreft de mode-wereld? Ik neem persoonlijk namelijk aan dat dat van de modellen-industrie afhangt? ^^
PS. Ik ken zelf meisjes van mijn lengte ongeveer die dit willen, en heb daar zelf ook kei veel verstand van doordat mijn idool (22) een internationaal Nederlands model is. Daarom wil ik meiden van mijn eigen lengte daarop trainen omdat ik weet hoe alles werkt in dat vak.
Dus doe ik hiervoor, en niet om zelf model te worden, heb zelf andere ambities ^^ - maar zou ze naar u doorverwijzen ;)