Kun je met een nul uren contract een woning huren?

Ik wil binnenkort het huis uit. Over een paar weken studeer ik af maar ik kan geen baan vinden in de branche waarvoor ik gestudeerd heb. Ik wil dan tot die tijd graag fulltime gaan werken waar ik nu werk als oproepkracht. Maar... Ik heb een nul uren contract. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Dat is bij iedere woningorganisatie verschillend. Meestal heb je te maken met een loongrens. Bijv 30000 euro per jaar. Dit om de mensen die niet veel verdienen een kans te geven. Wellicht moet je wel aantonen dat je de huur iedere maand op kan brengen. Huren bij een makelaar is wel moeilijker, dan moet je juist een min. Inkomen hebben. Succes!