Mag mijn (toekomstige) werkgever zomaar mijn werkuren veranderen? Ik werk met een vast uurrooster en vaste werkdagen (staat zo in mijn contract).

Mijn huidige baas laat zijn zaak over vanaf 1 juli. Ik krijg ondertussen mijn opzeg, maar wat als mijn toekomstige werkgever tijdens mijn opzeg mijn werkuren -en dagen wil veranderen omdat mijn huidige schema hem niet zint? Kan hij dat zomaar of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ligt eraan. Als je contract overgenomen wordt, dient jou nieuwe baas zich aan dat contract te houden. Ondertussen je opzeg? Loopt je contract af? Tja dan kan je nieuwe baas je op basis van een nieuw contract jou op zijn voorwaarden aannemen. Het antwoord ligt aan je contract en staat in je CAO
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als in je contract inderdaad je aantal werkuren staan vastgesteld mag het niet. je baas moet sowieso met jou in overleg gaan als iets veranderd wordt. jij moet ermee instemmen dat je contract verander wordt en je contract wordt samen met je baas veranderd.