Als je in je jeugd bepaalde dingen leuk vind om te doen, zijn dit dan je ook hoofd talenten voor later?

Bijvoorbeeld als kind heb ik veel fantasie, schrijf ik graag en ben ik creatief.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De dingen die je als kind leuk vond, hoeven niet perse je hoofdtalenten te zijn, maar maken je vaak als volwassene ook nog steeds gelukkig/blij.
In veel psychologische programma's/trainingen wordt er daarom ook teruggekeken naar de dingen die je als kind leuk vond. Soms verliest een mens in zijn leven het contact met zijn diepe zelf. Dat komt door verplichtingen en sociale druk. Het is goed om te proberen om naast je verplichtingen (je moet tenslotte toch wat geld verdienen om te kunnen leven) en sociale druk (ieder mens wil contact) geregeld tijd te maken voor die dingen waar je als kind blij van werd.
Als jij vroeger veel fantasie had en creatief was, kun je dit nu gebruiken door bijv. verhalen vertellen of schrijven. Het kan best moeilijk zijn in het begin om weer op gang te komen, maar als je volhoudt zul je merken dat die soepelheid van vroeger weer terug komt.

Verder hoorde ik laatst een prachtige uitspraak die ik je ook wil meegeven: streef niet steeds naar doen wat je leuk vindt, maar vind leuk wat je doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als kind zijnde ben je puur en heb je nog geen invloed van buiten af. Later wordt je wel beïnvloed door het sociale leven.

Doe wat je nu leuk vind, wordt er beter in, en misschien heb je er wel talent voor.

Succes