Ik werk in de horeca, ik heb 3 jaar geleden een half jaar contract getekend en daarna niets meer. Wat is mijn opzeg termijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wanneer je tussen tot 5 jaar bij dezelfde werkgever werkt geldt er een opzegtermijn van 1 maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van 5 tot 10 is dit twee maanden. Even ter verduidelijking.
Volgens mij ligt dat eraan of er al in dat contract gesproken werd van een stilzwijgende verlenging. Mocht dat niet zo zijn dan mag je volgens mij per direct opzeggen. Of dat verstandig is is een tweede, beter is het altijd in harmonie uiteen te gaan dus misschien als daar omgevraagd wordt nog 1 a 2 maanden doorwerken. Aan te raden is dit zeker nog laten toetsen door rechthulp of een niet te dure advocaat die gespecialiseerd is in arbeidsrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt niet. Als je door blijft werken na afloop van een tijdelijk contract en de werkgever staat dit toe, dan heb je automatisch een stilzwijgende verlenging onder dezelfde voorwaarden. Inclusief opzegtermijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw antwoord kLopt ook niet Suzy. Highpar geeft het correcte antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk niet, aag. Een tijdelijk contract wordt niet stilzwijgend omgezet in een contract voor onbepaalde tijd, maar in een contract met precies dezelfde voorwaarden. Inclusief looptijd. Na een jaarcontract volgt dus automatisch weer een jaarcontract, tenzij het maximum van tijdelijke contracten is bereikt. Overigens zal dat maximum in het geval van de vraagsteller inmiddels zijn bereikt.
dat is afhankelijk van je cao (koninklijke horeca of bedrijfschap horeca en catering) en van eventuele afspraken die gemaakt zijn of op papier staan. overigens hebben jij en je werkgever inmiddels het recht om de overeenkomst om te laten zetten in een vast contract voor onbepaalde tijd tegen de voorwaarden waaronder je nu werkt... blijkbaar wil je snel weg of wordt je weggestuurd? misschien handig om ns naar te kijken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er geen nieuw contract bepaalde tijd is aangeboden is je laatste contract stilzwijgend omgezet in een contract onbepaalde tijd. Dus de opzegtermijn van het cao moet gehanteerd worden. Meestal 1 maand.