Hoe oud moet je zijn om in een restaurant de afwas te mogen doen?

Ik ben 14 wat zou ik allemaal mogen doen bij een restaurant?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (2)

in principe mag je licht niet industrieel werk doen. In een restaurant valt daar ook onder de afwasmachine in- en uitruimen.

Maar in de wet staat dat kinderen van 13 en 14 jaar niet mogen werken in een horecagelegenheid waar alcohol wordt geschonken.
Ga na of dat het geval is in het restaurant waar jij wil werken.
Zo ja, vraag na of dat ook geldt voor keukenwerkzaamheden.

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/welk-werk-mogen-kinderen-van-13-en-14-jaar-doen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag je als je 13 jaar of ouder ben gaan werken.
Ik heb zelf in een restaurant gewerkt waar je de afwas mocht doen als je 13 was en als je 16 bent in de bediening.