Als die chirurg een eigen praktijk heeft verdient hij/zij meer.

"Ter indicatie: als beginnend afgestudeerde in dienst van een algemeen ziekenhuis verdien je, conform de Arbeidsvoorwaarden Medisch Specialisten (AMS), per jaar een bruto salaris van ongeveer € 70.000,- voor een 45-urige werkweek. Het salaris kan oplopen tot zo’n € 130.000,-" ....

"Ben je zelfstandig, dan liggen je inkomsten grofweg tussen € 150.000,- en € 250.000,- per jaar. Dit zijn bruto bedragen, daar moet je dus nog belasting over betalen. Tevens heb je te maken met pensioenkosten en eventueel andere kosten. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor de tip

Andere antwoorden (2)

Als het goed is geld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt volkomen gelijk: hij verdient geld. Er wordt niet gevraagd: hoevéél verdient ..... dus krijg je van mij een + om de twee minnen te compenseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dus dit moet het niveau van GV worden, als dat een goed antwoord moet zijn ? Zo ken ik er nog wel een paar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een antwoord zeg :p
Afhankelijk van het aantal uren dat hij draait en of hij wel of niet geneesheer/directeur danwel voorzitter van een maatschap is, een leuke boterham.

Gemiddeld verdienen chirurgen (alle specialismen) om en nabij de 6500 euro bruto per maand,(op basis van 40 uur, en ze maken nogal eens langere weken in rare uren) met natuurlijk flinke uitschieters, vooral in het prive-klinieken-circuit (maar daar vind je weer weinig neurochirurgen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp dat met verdienen en krijgen soms hetzelfde wordt bedoeld.
paulus811
13 jaar geleden
Een beetje chirurg gaat met 350.000 per jaar naar huis. Die 6.500 komt op mij erg laag over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt in de regel door de vele extra uren en andere tijden ; dat tikt lekker aan. Op verschillende salarissites is dit wat je als resultaat krijgt op medisch specialisten met x jaar ervaring.
Ik zie trouwens dat ik bruto heb geschreven ; dat zou dan wel eens netto kunnen zijn.
paulus811
13 jaar geleden
Een medisch specialist kan kloppen, maar chirurg staat nog wel een paar treedjes hoger op de functieladder hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar in die benaming/functie kun je ze niet vinden, alleen onder medisch specialisten - die veelal ook opereren trouwens.
Maar het gaast om gemiddelden he ; wat het verschil is tussen pak hem beet een KNO-arts, een gynaecoloog, een perinatoloog, een oncoloog of een neuroloog is niet zo gespecificeerd te vinden.
Kan me ook voorstellen dat ze buiten CAO zijn en dus persoonlijk over hun salaris / vergoedingen onderhandelen.
paulus811
13 jaar geleden
Hier het salaris van een Neuro chirurg. 3ton per jaar, exclusief bonussen en dat is het bedrag voor 2009. http://www.de-salarisindicatie.nl/salarisIndi.php?id=16109&page=De%20Salaris%20van%20Neuro-chirurg%20met%20Universitair%20onderwijs%20is%20~300000.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@paulus, dan moet je meer dan 20 jaar ervaring hebben.... na 10 jaar kun je al professor worden!
paulus811
13 jaar geleden
Firesource, ik geef toe dat het misschien niet een voorbeeld is van een 'gemiddeld' chirurg. Maar daar wordt ook niet naar gevraagd en dit is wel een van de weinige concrete links die je over het chirurgensalaris kunt vinden.